آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

تشکیلات آزادی قره باغ به دنبال دریافت مجوز برای برگزاری میتینگ در باکو

بر اساس خبرهای منتشر شده قرار است که سازمان آزادی قره باغ یک میتینگ بزرگ قره باغ در شهر باکو برگزار نماید. در همین راستا سازمان یاد شده برای اخذ مجوز لازم از استانداری شهر باکو، در حال انجام مقدمات این کار است. طبق خبرهای منتشر شده، تجمع بزرگ قره باغ روز ۲۱ جولای و در محل ورزشگاه «محصول» ناحیه «یاسامال» برگزار خواهد شد.

به گزاش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی مساوات،تعدادی از احزاب مخالف دولت آذربایجان اعلام نموده اند که در تجمع یاد شده حضور خواهند داشت. از جمله سردار جلال اغلو رئیس حزب دموکرات آذربایجان می گوید: «تلاش می کنم که در این میتینگ شرکت داشته باشم. اما با وجود این، نمی دانم که در یک چنین شرایطی چرا باید چنین تجمعی برگزار شود؟»

تورال عباسلی رئیس حزب «سفید» در این خصوص می گوید: «برگزاری تجمع قره باغ بسیار ضروری است. ما از تجمع قبلی سازمان آزادی قره باغ نیز حمایت به عمل آورده بودیم. امروز اصلی ترین مسئله آذربایجان، قره باغ کوهستانی است. فلذا در این مسیر از هیچ چیزی دریغ نمی کنیم… برگزری این میتینگ در شهر باکو ضربه سنگینی بر ارامنه خواهد داشت. چون آنها در حال حاضر و در پی تغییر حکومت خود دچار سرگردانی جدی هستند…»

همچنین، علی علی اف رئیس حزب شهروند و توسعه در این خصوص گفت: «خواست من این است که سازمان آزادی قره باغ مجوز لازم برای برگزاری این تجمع بزرگ را دریافت نماید. باید در داخل کشور سازمان یا سازمانهائی در خصوص مسئله قره باغ کوهستانی موضعگیری شدیدی داشته باشند. سازمان آزادی قره باغ نیز در همین خصوص فعالیت قابل توجهی دارد. حکومتهای عاقل معمولا اینگونه سازمانها را خودشان بوجود می آورند. اما متاسفانه در کشور ما در برابر اینگونه سازمانها اشکال تراشی می شود. به دنبال رژه بزرگ ۲۶ ژوئن نیاز به قدرتنمائی مردمی نیز وجود دارد…»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا