آذربایجاناخبارایران

ادامه روند اقدامات ضد ایرانی جمهوری آذربایجان

یک پایگاه اینترنتی جمهوری آذربایجان ، تغییر نام این کشور به “جمهوری آذربایجان شمالی” را به منظور تامین هموار کردن راه برای مطرح کردن ادعاهای جاه طلبانه باکو درباره مناطق آذری نشین ایران ضروری دانست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه اینترنتی «آخار» که بطور مستمر به تبلیغات در راستای تحریک قومیت گرایی آذری ضد جمهوری اسلامی ایران می پردازد، نوشت : « آذر حسرت، رییس انجمن “هفت دولت – یک ملت ” ( هفت دولت ترک زبان که ریشه واحد ترکی دارند ) پیشنهاد کرد نام رسمی جمهوری آذربایجان به جمهوری آذربایجان شمالی تغییر داده شود. »
فاضل مصطفی ( فاضل غضنفراوغلو) ، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان گفت : « تغییر نام (جمهوری) آذربایجان را از مدت ها قبل مطرح کرده ایم. ما در زمان دانشجویی برای اینکه برای “آذربایجان جنوبی ” ( نام جعلی برای مناطق آذری نشین ایران ) تمایز قایل شویم، “اتحادیه دانشجویان آزاد آذربایجان شمالی” را تاسیس کرده بودیم. می توان با قدرتمندتر شدن به اندازه ای که قادر به مقاومت در مقابل سایر قدرتها باشیم، در این باره فکر کرد. تغییر نام کشور می تواند بر مناسبات با ایران تاثیر بگذارد. اما، در واقع، این یک موضوع داخلی آذربایجان است. ما هر نام دلخواه را می توانیم بگذاریم. ایران حق دخالت در این را ندارد. »
الچین میرزابیگلو، معاون حزب جبهه خلق آذربایجان یکپارچه نیز گفت اگر اهالی آذربایجان جنوبی ( نام جعلی برای مناطق آذری نشین ایران ) حقوق خود را مطالبه کنند، تاریخ این مسایل را روشن خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا