اخبارعمومیگرجستان

حزب حاکم گرجستان نامزد پست نخست وزیری را معرفی کرد

حزب حاکم ‘رویای گرجستان ‘ روز پنجشنبه ‘ماموکا باختادزه’ کفیل وزارت دارایی گرجستان را بعنوان نامزد پست نخست وزیری این کشور معرفی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ‘ اسپوتنیک گرجستان ‘ ، نامزدی باختادزه ،یک روز پس از استعفای «گئورگی کویریکاشویلی» نخست وزیر گرجستان معرفی شده است . کویریکاشویلی، بدنبال تظاهرات دو هفته اخیر معترضان در مقابل پارلمان این کشور، روز جهارشنبه، از سمت خود استعفا کرد.
نامزد جدید نخست وزیری ، متولد سال ۱۹۸۲ میلادی در تفلیس و فارغ التحصیل دانشگاه دولتی تفلیس و دانشگاه فنی گرجستان است.
باختادزه ، دوره فوق الیسانس را در دانشگاه دولتی مسکو گذرانده و در آموزشگاه عالی کسب و کار INSEAD فرانسه تحصیل کرده است.
باختادزه در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی ریاست راه آهن گرجستان را بر عهده داشته و از ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ بعنوان کفیل وزارت دارایی این کشور فعالیت داشته است.
پارلمان گرجستان قرار است، ظرف ۲۰ روز آینده به نامزدی باختادزه رای دهد و با توجه به این که اکثریت نمایندگان پارلمان از اعضای حزب حاکم گرجستان هستند تایید نامزدی وی قطعی به نظر می رسد.
وی طی سخنانی در جلسه حزب حاکم گرجستان فعالیت در زمینه تحقق عضویت کامل این کشور در نهادهای یورواتلانتیک را از وظایف عمده خود در سمت نخست وزیری اعلام کرد.
باختادزه همچنین اعلام کرد قصد دارد اصلاحات اساسی و نوآوری در حوزه های مختلف اقتصاد این کشور را ادامه دهد و هیات دولت را بر اساس مدل « دولت کوچک » با کمترین تعداد اعضا انتخاب کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا