اخبارترکیهعمومی

سه نفر در درگیری انتخاباتی ترکیه کشته و ۹ نفر زخمی شدند

در حمله مسلحانه به اجتماع انتخاباتی حزب عدالت و توسعه در شهرستان سوروچ استان شانلی اورفا، سه نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این حمله به اجتماع انتخاباتی ابراهیم خلیل یلدیز نماینده کنونی مجلس و نامزد انتخابات مجلس از حزب عدالت و توسعه انجام شده و در جریان این حمله سه برادر وی زخمی و یک برادرش نیز کشته شده است.
به نوشته وبسایت روزنامه ملیت، بر اساس اطلاعات اولیه، ادعا می شود که این حمله از طرف اعضای حزب دموکراتیک خلق ها انجام شده است.
رسانه های ترکیه اعلام کردند که زخمی های این حمله به بیمارستان های سوروچ و شانلی اورفا اعزام و در پی آن عوامل امنیتی و پلیسی به محل حادثه اعزام شدند.
وبسایت روزنامه ملیت اعلام کرد که درگیری بین اعضای دو حزب عدالت و توسعه و دموکراتیک خلق ها با مداخله پلیس پایان یافته است.
رسانه های ترکیه همچنین از دستگیری ۱۰ نفر در ارتباط با این درگیری خبر دادند.
در پی این حادثه، احمد اشرف فاکی بابا وزیر کشاورزی ترکیه و عبدالله ارین استاندار شانلی اورفا در محل درگیری حضور یافته و به بررسی موضوع پرداختند.
استانداری شانلی اورفا طی بیانیه ای اعلام کرد وضعیت دو نفر از زخمی های این حادثه وخیم است.
احمد دمیرجان وزیر بهداشت ترکیه نیز اعلام کرد که برای مداوای زخمی ها، آمبولانس هوایی به محل اعزام شده است.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری کنونی و رهبر حزب عدالت و توسعه، تمل کاراملااوغلو رهبر حزب سعادت، محرم اینجه نامزد حزب جمهوری خواه خلق، دوغو پرینچک رهبر حزب وطن، مرال آکشنر رهبر حزب نیک و صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق و زندانی حزب دموکراتیک خلق ها ۶ نامزد حاضر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ۲۴ ژوئن سال جاری میلادی(۳ تیرماه ۱۳۹۷) ترکیه هستند.
بر اساس اصلاحیه تغییرات قانون اساسی ترکیه که در همه پرسی یکسال پیش به تایید مردم این کشور رسید، قرار بود که انتخابات بعدی ریاست جمهوری و مجلس در ۳ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۲ آبان ۱۳۹۸) برگزار شود.
انتخابات مجلس و ریاست جمهوری این کشور ۱۷ ماه زودتر از موعد مقرر برگزار می شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا