آذربایجاناخبارایرانعمومی

عرضه ابتکارات شرکت های ایرانی در نمایشگاه حمل و نقل باکو

دو شرکت ایرانی با حضور در « هفدمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل خزر » باکو ، ابتکار جدید خود که یک دستگاه بالا و پایین برنده دوربین های هوشمندی شهری است، به نمایش گذاشته اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این نمایشگاه بین المللی با مشارکت ۱۵ کشور و ۸۵ شرکت از دیروز – دوشنبه – در باکو آغاز بکار کرده است.
شرکت هایی از جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، بلاروس، لیتوانی، روسیه، ترکمنستان، ترکیه، اوکراین، یونان و چند کشور دیگر تجهیزات و توانمندی های خود را در حوزه حمل و نقل محموله ها، تجهیزات ریلی، کشتی سازی و ترمیم کشتی ها را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.
بخشی از این نمایشگاه بین المللی به حمل و نقل جاده ای مانند ساخت و ترمیم جاده ها و نیز به کارگیری فناوری های پیشرفته از جمله سیستم های هوشمند در این حوزه اختصاص یافته است. به گزارش ایرنا ، این دستگاه جدید برای تعمیر و نگهداری دوربین های هوشمند شهری توسط گروه ۲۰ نفری متخصصان جوان ایرانی فعال در حوزه های مکانیک ، الکترونیک و کنترل طراحی و ساخته شده است که مورد استقبال بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی حمل و نقل باکو قرار گرفت.
«وحید رضا سپهری» مدیر عامل شرکت مهندسی ‘پایا تدبیر پاکان’ که با دستگاه بالا و پایین برنده دوربین های هوشمندی شهری در این نمایشگاه شرکت کرده است ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گفت : با نصب این دستگاه روی دکلهای شهری امکان تعمیر و نگهداری دوربین های هوشمند شهری بدون جر ثقیل و با هزینه کمتر فراهم می شود.
وی با اشاره به این که این دستگاه بالا و پایین برنده دوربین های هوشمند شهری کاملا تولید داخلی است ، افزود: هدف از حضور در نمایشگاه بین المللی باکو نمایش این ابتکار متخصصان جوان ایرانی و عرضه آن در سطح بین المللی است.
سپهری خاطر نشان کرد : نمونه این دستگاه از سوی یک شرکت آمریکایی نیز تولید شده است ولی دستگاه ساخت مهندسان جوان ایرانی یک نسل پیشرفته تر از آن است.
علیرضا صفر یزدی مسئول بخش طراحی شرکت ‘رخش سرخ ‘ نیز گفت : طراحی دستگاه بالا و پایین برنده دوربین های هوشومند شهری و تمام قطعات آن زایده فکر جوانان ایرانی است و با همت ۲۰ متخصص جوان طراحی و ساخته شده است.
وی افزود: جوانان ایرانی همه استعداد و خلاقیت در زمینه های مختلف را دارند و باید از تواتنمندی های آنها به نحو احسن حمایت و استفاده شود.
یزدی افزود: متخصصان جوان کشورمان قادر هستند توانمندی های خود را به همه دنیا نشان دهند و با حمایت همه جانبه آنها اقتصاد کشورمان نیز متحول می شود.
نمایشگاه بین المللی حمل و نقل خزر تا ۲۳ خردادماه جاری ادامه خواهد داشت.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا