اخبارایرانعمومیگرجستان

نشست سراسری ایران‌شناسان گرجستان در تفلیس برگزار شد‌

اولین نشست سراسری ایران‌شناسان و شرق‌شناسان گرجستان در محل رایزنی فرهنگی ایران با حضور اساتید دانشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی برگزارشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اولین نشست سراسری ایران‌شناسان و شرق‌شناسان گرجستان در محل ساختمان رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس با حضور اساتید دانشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی مانند: دانشگاه دولتی تفلیس، دانشگاه دولتی کوتایسی، انستیتوی شرق‌شناسی دانشگاه دولتی ایلیا، دانشگاه گرجستان، دانشگاه آزاد، انستیتوی زبا‌نظشناسی گرجستان، دانشگاه تئاتر و سینما، مدارس شماره ۱، ۵۵، ۵۱ و ۱۹۵ برگزار شد.

حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان در این نشست از تلاش‌ها و فعالیت‌های ایران‌شناسان و شرق‌شناسان گرجی در این حوزه قدردانی کرد و هدف از برگزاری این نشست را بررسی موانع و مشکلات فراروی مطالعات و تحقیقات همه‌جانبه ایران‌شناسی در آینده گرجستان، یافتن راهکارهای نو و طرح مباحث و مسایل ایران‌شناسی، تعیین اولویت‌های تحقیقاتی و انتشاراتی ایران‌شناسی و بررسی راهکارهای گسترش آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌ها و مدارس گرجستان دانست.

بررسی نحوه همکاری با دانشگاه‌ها و استادان زبان و ادبیات فارسی از دیگر برنامه‌های این نشست در رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس بود.

در ادامه این نشست، استادان ایران‌شناس و شرق‌شناسان گرجستان ضمن ارایه دیدگاه‌های خود در خصوص توسعه فعالیت‌های مطالعات ایران‌شناسی نقطه نظرات خود را بیان کردند.

گفتنی است؛ در این نشست علمی بیش از۳۰ استاد برجسته ایران‌شناس، شرق‌شناس و اسلام‌شناس گرجستان حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا