اخبارترکیهعمومی

راهپیمایی روز قدس در شهر استانبول برگزار شد

راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همچون بسیاری از شهرهای مهم جهان در شهر استانبول ترکیه نیز برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این راهپیمایی که بعد از مراسم نماز جمعه در مسجد سلطان محمد فاتح از مقابل این مسجد تا فاتح آنیت پارک ادامه یافت، هزاران نفر از مسلمانان روزه دار با سر دادن شعارهایی، بار دیگر حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی که به دعوت مجمع آزادی قدس برپا شد، در خیابانهای مجاور مسجد شعار ‘مرگ بر اسرائیل’ و ‘مرگ بر آمریکا’، ‘قدس تنها نیست’، ‘قدس افتخار اسلام است’، ‘قدس متعلق به اسلام است’ سر دادند.
مردم شهر استانبول ترکیه همچنین در این راهپیمایی بزرگ، تصمیم دونالد ترامپ در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را محکوم کرده و در حمایت از قدس و فلسطین سرزمین های اشغالی فریاد اعتراضی سر دادند.
راهپیمایان استانبول که پلاکاردهایی با مضامین ‘قدس متعلق به اسلام است’، ‘قدس شرف اسلام است’ و ‘قدس مقاومت می کند’ را حمل می کردند، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه را که به شهادت بیش از ۶۰ فلسطینی منجر شد، محکوم کردند.
راهپیمایان در قطعنامه پایانی تاکید کردند که اسرائیل از همه اراضی اشغال شده از جمله تل آویو بیرون رانده خواهد شد و پایان آمریکا و اسرائیل نیز مانند امپراطوری روم و بیزانس خواهد بود.
مسلمانان شهر استانبول ترکیه همچنین خواستار تعطیلی مراکز دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در پایگاههای نظامی ناتو در خاک ترکیه شدند.
در قطعنامه پایانی همچنین با اشاره به این که آیین روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار می شود که منطقه خاورمیانه، کانون فتنه آمریکایی – صهیونیستی شده، تاکید شد که امت اسلام برای مقابله با تهدیدات و خطرات جدید باید متحدتر از گذشته در مقابل استکبار و صهیونیزم بایستند.
در این بیانیه عنوان شده است: در این شرایط نیرو و قدرت امت اسلامی به جای صرف شدن برای آزادی قدس شریف، صرف تخریب همدیگر می شود و امت اسلام باید از این خواب غفلت بیدار شود.
براساس این گزارش، امروز همچنین در شهر مالاتیا، آنکارا و برخی شهرهای دیگر ترکیه نیز مراسم روز قدس را حضور مردم مسلمان و روزه دار ترکیه برگزار شد.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ‘روز جهانی قدس ‘ نامگذاری شده و این روز فرصتی است تا هر سال مسلمانان سراسر عالم انزجار خود را از سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی ابراز و از ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوز و اشغالگری حمایت کنند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا