اخبارترکیهعمومی

رای گیری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ترکیه آغاز شد

 رای گیری انتخابات زودهنگام مجلس و ریاست جمهوری ترکیه برای اخذ آرای اتباع ترک ساکن خارج از این کشور آغاز شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در داخل خاک ترکیه در روز ۲۴ ژوئن(سوم تیرماه) برگزار می شود ولی اخذ آرای اتباع ترک ساکن خارج از این کشور طبق تقویم برگزاری انتخابات، امروز در برخی نمایندگی های خارجی و نیز در دروازه های مرزی و گمرکی این کشور آغاز شده است.
در مجموع برای حضور در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ترکیه در خارج از این کشور، سه میلیون و ۴۹ هزار نفر واجد شرایط در ۶۰ کشور و ۱۲۳ نمایندگی سیاسی از امروز به مدت ۱۳ روز می توانند آرای خود را به صندوق های تعیین شده بیندازند.
امروز یک شهروند ترک ساکن بلژیک به عنوان نخستین رای دهنده این دو انتخابات مهم، هنگام ورود به ترکیه در مرز کاپی کوله در مرز بلغارستان، رای خود را به صندوق انداخت.
در خارج از این کشور نیز نخستین آرا در کشورهای آلمان، اتریش و فرانسه از شهروندان واجد شرایط ترکیه اخذ شد.
یک میلیون و ۴۴۵ هزار نفر در آلمان، ۱۰۵ هزار نفر در اتریش و ۳۳۰ هزار نفر در فرانسه واجد شرایط رای دادن در انتخابات ترکیه هستند.
رای گیری در مرزهای هوایی و زمینی ترکیه نیز در فرودگاه آتاتورک و سبیهاگوکچن و مرزهای زمینی ایپسالا و دره کوی انجام شد.
رای گیری بیست و هفتمین دوره انتخابات مجلس ترکیه به همراه نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نظام ریاستی این کشور در مرزها و گمرکات ترکیه تا ساعت ۱۷ روز ۲۴ ژوئن(سوم تیرماه) ادامه خواهد داشت.
مسئول مطبوعاتی سفارت ترکیه در تهران اعلام کرد که فرایند اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ترکیه در ایران نیز از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر روز ۲۷ خرداد در این سه نمایندگی سیاسی این کشور در تهران، تبریز و ارومیه انجام می شود.
اگر انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم بکشد، رای گیری این دور، در روز ۳۰ ژوئن شروع شده و تا ساعت ۱۷ هشتم جولای ادامه خواهد داشت.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا