آذربایجاناخبارترکیهعمومیگرجستان

کنفرانس سه جانبه گرجستان،ترکیه و آذربایجان برگزار شد

پنجمین کنفرانس سه جانبه گرجستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان روز سه شنبه برای بررسی اوضاع منطقه و جهان و توسعه همکاری های در تفلیس برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری «آپسنی »، در این کنفرانس یک روزه که برای پنجمین سال متوالی برگزار می شود، فرصت ها و امکانات موجود این کشورها در حوزه های مختلف بررسی و بر ضرورت همکاری سه جانبه نه تنها در قالب همکاری های منطقه ای بلکه در سطح جهانی تاکید شد.
« فرهاد محمداف »رئیس مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری آذربایجان در این کنفرانس به توسعه پویای همکاری های سه جانبه باکو، آنکارا و تفلیس اشاره کرد گفت: در سال گذشته شاهد رویدادهای مهمی در جهت تقویت روابط سه کشور بودیم.
وی، راه اندازی خط ریلی باکو – تفلیس – قارص، برگزاری اجلاس سه جانبه وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان ، گرجستان و ترکیه را از این رویدادها برشمرد و آن را برای توسعه همکاری های منطقه ای اثر بخش عنوان کرد.
محمداف، برقراری تمامیت ارضی در شرایط استانداردهای دوگانه ابرقدرت ها، حمایت گرجستان از موضع جمهوری آذربایجان در رابطه با مناقشه قره باغ را از اهداف راهبردی سه کشور دانست.
« یکاترینا مترولی» رئیس بنیاد مطالعات راهبردی و بین المللی گرجستان نیز به توسعه روابط آنکارا، باکو و تفلیس اشاره کرد و گفت : سطح مناسبات بر منافع مشترک تکیه داشته و طرح های اقتصادی با مشارکت جمهوری آذربایجان ، گرجستان و ترکیه برای همه کشورها فرصت های بزرگی را ایجاد می کند.
وی همچنین از حمایت های جمهوری آذربایجان از گرجستان در رابطه با حل مناقشه آبخازی و اوستیای جنوبی قدردانی کرد و ادامه داد: سه کشور برای به حداقل رساندن تهدیدات موجود در جهان باید همکاری داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا