آذربایجاناخبارعمومی

پایگاه اینترنتی «وطن اوغروندا» آذربایجان برای حمایت از محبوسین این کشور مجموعه ای به نام «زندان نامه» را منتشر می کند

پایگاه اینترنتی « وطن اوغروندا » ( در راه وطن ) جمهوری آذربایجان، برای جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن روحانیون و فعالان شیعی و سایر زندانیان سیاسی محبوس در زندان های این کشور، طرح « نامه به زندان » را به اجرا درآورد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه اینترنتی « وطن اوغروندا » اعلام کرد نامه هایی را که شهروندان جمهوری آذربایجان به زندانیان سیاسی و اسلام گرا می نویسند، در مجموعه ای به نام « زندان نامه » گردآوری و منتشر خواهد کرد.
این پایگاه اینترنتی در چارچوب همین طرح، نامه خانم لیلا باقرزاده، همسر حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان را که به ۲۰ سال زندان محکوم شده و در زندان قوبوستان جمهوری آذربایجان زندانی است، منتشر کرد.
همسر این روحانی زندانی در جمهوری آذربایجان در بخشی از نامه خود نوشته است : « سلام بر کسی که همواره امام حسین (ع) را الگوی خود دانسته است. سلام بر کسی که به هنگام شکنجه در زندان، ذکر «الله اکبر» را بر زبان جاری می کند.»
همسر حاج طالع باقرزاده با اشاره به آیه ۲۸۶ سوره بقره با این مضمون که خداوند بر هیچ بنده ای باری که توان به دوش کشیدن آن را نداشته باشد، تحمیل نمی کند ، افزوده است : « خداوند ما بندگانش را بسیار دوست می دارد و به همین خاطر ما را امتحان می کند. امامان معصوم (ع) هم فرموده اند که خداوند بندگان محبوب خود را امتحان می کند. »
خانم لیلا باقرزاده با اشاره به سوالاتی که برخی از مردم جمهوری آذربایجان درباره نحوه تامین معیشت وی و سه فرزند خردسالش مطرح می کنند، افزوده است : « بعضا به من گفته می شود که باری سنگین را به دوش می کشی. چند سال است که نمی توانم این سخن را درک کنم. حاج آقا! این افراد از کدام بار سنگین سخن می گویند؟ آیا می توانم مرحمت ویژه خداوند را باری سنگین بر دوشم محسوب کنم؟ خدا شاهد است که این روزها و این وضعیت را باری بر دوش خود نمی دانم. درست است که خیلی دشوار است. اما، این امتحانی بسیار شیرین است. همان گونه که حضرت زینب (ع) فرمودند : «در کربلا جز زیبایی ندیدم. » بله. ما هرقدر هم شکر خدا را به جای آوریم، باز هم کم است. می دانم که این روزها خداوند نظر ویژه ای به ما دارد. اگر خداوند صبر عطاء نکند، من چه کسی هستم که بتوانم صبر کنم؟ بخاطر سوالاتی که مردم از ما در باره مادیات می کنند، ناراحت نیستم و پاسخ می دهم و مطمئنم که تو نیز ناراحت نیستی. زیرا، خداوندی که روزی حشرات کور را نیز تامین می کند، آیا خانواده و فرزندان کسی را که بخاطر اسلام به زندان افتاده است، بدون روزی رها خواهد کرد؟ »
همسر رهبر محبوس جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در پایان افزوده است : « حضرت زینب (ع) الگویی عالی برای ماست. او قهرمان ماست. ما نیز برای شناساندن حق تلاش خواهیم کرد همانند حضرت زینب (ع) باشیم. ما به اذن خداوند وقایع نارداران ( حمله پلیس جمهوری آذربایجان به مجلس عزاداری حسینی در نارداران در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ و دستگیری شمار زیادی از دینداران جمهوری آذربایجان پس از این واقعه ) را در همه جا و به همه کس خواهیم شناساند.»
پایگاه اینترنتی « وطن اوغروندا » یادآوری کرده است : « طالع باقرزاده در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در نارداران دستگیر و به اتهام تلاش برای براندازی دولت، تروریسم و نگهداری غیرقانونی سلاح به ۲۰ سال زندان محکوم شده است و پس از انتقال به زندان قوبوستان نیز اتهام جدیدی ضد وی مبنی بر در اختیار داشتن کارت حافظه حاوی مضامین دینی مطرح شده و مدت حبس وی افزایش یافته است. طالع باقرزاده تاکید می کند پرونده اتهامات اقامه شده ضد وی ساختگی است.»
پایگاه اینترنتی « وطن اوغروندا » همچنین نامه خانم «الهه آخوندزاده»، همسر محمدعلی آخوندزاده ، طلبه علوم دینی محبوس در جمهوری آذربایجان را منتشر کرد.
همسر این طلبه علوم دینی محبوس در جمهوری آذربایجان ضمن تشکر از دست اندرکاران این طرح که زندانیان شیعی جمهوری آذربایجان را در ماه مبارک رمضان یاد کرده اند، نوشته است : « روح الله آخوندزاده در ژوئیه ۲۰۱۶ با پرونده سازی و بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشد، دستگیر شد. در آن روز نیز سیزدهم ماه مبارک رمضان بود که ماموران دولتی بدون درنظر گرفتن این ماه مبارک، خانواده و عزیزان او را در حسرتش گذاشتند. اکنون از زمان دستگیری او سه بار ماه رمضان سپری شده است. »
همسر این طلبه علوم دینی محبوس در جمهوری آذربایجان خطاب به همسرش افزوده است : « باز هم ماه پر از برکت و رحمت رمضان فرارسیده است. بخاطر دوری از تو و اوقاتی که به عبادت سپری می کردی و نه تنها در شب های قدر ، بلکه در طول این یک ماه مراسم احیاء به جای می آوردی، دلتنگم. گرچه جسم تو در زندان است، اما تو همانند قلبی هستی که خداوند به من عطاء کرده است و همواره تپش این قلب را احساس می کنم. برای یک زن بسیار دشوار است که در مقابل چشمانش همسرش را شکنجه کنند و او نتواند کمکی به همسرش بکند. به یادم هست که چطور تو را بی رحمانه دستگیر کردند و بردند. همواره آن روز وحشتناک و ‌آن صحنه بی رحمانه را در جلوی چشمانم مجسم می کنم. یکی از فرزندانمان قربانی آن روز وحشتناک شد . فشار روانی که در ‌آن روز متحمل شدم، قلب فرزندمان ، ثارالله را شکافت. او به دنیا آمد، اما به علت نارسایی قلبی از دنیا رفت. ما این ثارالله را برای امام حسین (ع) قربانی کردیم. خدا از ما قبول کند. باور دارم که روزی خواهد آمد که آه این فرزندان بی گناه گریبانگیر ظالمان خواهد شد. »
همسر این طلبه زندانی در جمهوری آذربایجان افزوده است : « ما برای زیارت به شهر مقدس قم آمده ایم. فرزندمان از حضرت فاطمه معصومه (س) آزادی تو را می خواهد و دست های کوچکش را به دعا بلند کرده و می گوید : «خدایا پدرم را به من برسان.» دوری از تو دشوار است. اما به علت اینکه بخاطر حق طلبی به زندان افتاده ای، قلبمان آسوده است و به همین خاطر سربلند هستیم. »
محمدعلی آخوندزاده ، طلبه علوم دینی حوزه علمیه قم و فرزند روح الله آخوندزاده، رییس شعبه حزب اسلام جمهوری آذربایجان در شهر آستارای این کشور ، در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ به اتهام واهی در اختیار داشتن مواد مخدر به پنج سال و شش ماه زندان محکوم شد. پدر وی ، روح الله آخوندزاده نیز به علت اعتراض حاج محسن صمدوف، رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان به ممنوعیت حجاب در مدارس دخترانه جمهوری آذربایجان، از سال ۲۰۱۱ به همراه وی دستگیر و به یازده سال و شش ماه زندان محکوم شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا