آذربایجاناخبارایرانعمومی

رییس جمهوری آذربایجان خواستار تسریع در اجرای راه آهن آستارا – آستارا شد

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران خواستار تسریع در اجرای راه آهن آستارا – آستارا شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار کرد.
واعظی در این دیدار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی مواضع مشترک دارند، گفت: دوکشور برای تقویت صلح و ثبات تلاش می کنند.
وی،بهره برداری از فرصت ها، ظرفیت ها و توانمندی های موجود در ایران و آذربایجان را مهم ارزیابی کرد و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران – باکو و تسریع در اجرای توافق ها تاکید کرد.
الهام علی اف در این دیدار گفت : جمهوری آذربایجان مصمم به توسعه روابط و همکاری های همه جانبه با ایران است.
وی بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه های مشترک دو کشور مانند خط آهن آستارا – آستارا و توسعه همکاری ها در احداث کریدور شمال- جنوب تاکید کرد.
واعظی که شامگاه دیروز برای دیدار و رایزنی با مقامات جمهوری آذربایجان، وارد باکو شده است،امروز قرار است پس از دیدار با «نوروز محمد اف »نخست وزیر و «شاهین مصطفی اف » وزیراقتصاد و رئیس آذربایجانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به تهران باز گردد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا