آذربایجاناخبارایرانعمومی

واعظی: باکو و تهران بدنبال صلح و ثبات در منطقه هستند

رئیس دفتر رئیس جمهوری، شامگاه یکشنبه هنگام ورود به باکو ، گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بدنبال برقراری صلح و ثبات در منطقه هستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،محمود واعظی، هنگام ورود به فرودگاه حیدر علی اف باکو ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، هدف از سفر به جمهوری آذربایجان را رایزنی و تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه ای و روابط بین دو کشور عنوان کرد.
وی افزود: در منطقه ای زندگی می کنیم که دارای شرایط خاص است، اخیرا دو انتخابات بسیار مهم در عراق و لبنان برگزار شد، در کشورهای دیگر منطقه برخی ناآرامی ها و بی ثباتی ها وجود دارد که نیازمند این است که دو کشوری که بدنیال صلح و ثبات در منطقه هستند در این زمینه رایزنی تبادل نظر داشته باشند.
واعظی با اشاره به مناسبات نزدیک، ایران و جمهوری آذربایجان ، اظهار داشت : در پنج سال گذشته روسای جمهوری دو کشور ۱۲ بار با یکدیگر دیدار داشتند و حدود ۱۰۰ دیدار نیز بین مقامات بلند پایه تهران و باکو در این مدت انجام شده و موافقتنامه های مختلفی در جریان این ملاقات ها به امضا رسیده است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه ،افزود: با توجه به تفاهم ها و توافق های حاصل شده بین دو رئیس جمهوری نیاز است اجرای این اسناد و پروژه هایی که در دست اجرا است بررسی و موانع و مشکلات احتمالی در قالب چنین سفرهایی پیگیری شود.
واعظی خاطر نشان کرد که این سفر فرصت خوبی است که رئیس جمهوری آذربایجان را در جریان سیاست های ایران در رابطه با منطقه قرار بدهیم و همچنین مواضع کشورمان را در رابطه با برجام تشریح کنیم و در خصوص مذاکراتی که دارد انحام می گیرد ، گزارشی ارایه کنیم.
واعظی ،برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در تهران ، در سه ماه گذشته ، یادآور شد و گفت: این سفر فرصت خوبی است تا روابط ایران و آذربایجان ، یک گام به پیش برود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری ،در این سفر دو روزه با رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان دیدار خواهد کرد.
واعظی در فرودگاه باکو مورد استقبال جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا