آذربایجاناخباراردبیلایران

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد؛ شیوع بیماری هپاتیت از طریق اتباع آذری در اردبیل

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شیوع بیماری هپاتیت از طریق اتباع آذری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بابک نخستین امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: با توجه به وجود برخی از گزارشات در سطح استان احتمال شیوع گسترده بیماری هپاتیت در بین مردم استان اردبیل از طریق اتباع آذری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اطلاع دقیقی از میزان افراد مبتلا به این بیماری در بین اتباع آذری وجود ندارد، افزود: بیماری هپاتیت در سیستم بهداشتی کشور آذربایجان رصد نمی‌شود و این مساله اصلی‌ترین عامل نگرانی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: به علت آزادی‌های جنسی و عدم نظارت بهداشتی بر اینگونه مسایل در کشور آذربایجان احتمال می‌رود میزان شیوع این بیماری در کشور آذربایجان حتی از میانگین جهانی نیز بیشتر باشد.

نخستین اضافه کرد: همچنین فرمت خطرناک بیماری سل نیز در بین اتباع آذری در استان اردبیل مشاهده شده است که این فرمت مقاوم به درمان است و هم‌استانی‌های محترم باید به این مساله توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمار دقیقی از میزان بیماری‌های دیگر همچون ایدز در میان اتباع آذری وجود ندارد نگرانی شدیدی در این زمینه وجود دارد که کنترل و حل آن نیازمند همکاری مردم و مسؤولان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا