آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

استاندار اردبیل در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان ؛استان اردبیل روابط خود را با جمهوری آذربایجان گسترش می دهد

استاندار اردبیل تاکید کرد که این استان مصمم به گسترش هر چه بیشتر مناسبات خود با جمهوری آذربایجان بوده و برای این امر در سال های آتی اتصال ریلی با راه آهن سراسری این جمهوری را مد نظر دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،اکبر بهنام جو روز یکشنبه در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در تهران افزود: یکی از ماموریت هایی که رئیس جمهوری اسلامی ایران در جلسه انتخاب اینجانب به عنوان استاندار تکلیف نمودند، توسعه روابط با کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان است.
وی اظهار کرد: این مهم از روز اول جزء برنامه های اصلی اینجانب و همکارانم در استانداری اردبیل قرار گرفته است.
بهنام جو افزود: امیدوارم با همکاری و تلاش مقام های سیاسی و دیپلماسی به خصوص سفرای دو کشور در تهران و باکو بتوانیم روابط و مراودات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دو طرف را گسترش دهیم.
استاندار اردبیل همچنین از برنامه ریزی برای گسترش حجم صادرات استان به بیش از ۲۰۰ هزار دلار در سال اشاره و بیان کرد: با تلاش و همکاری صمیمانه مقام های آذری، ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک بیله سوار و با توجه به روابط عمیق و تاریخی و پیوندهای اجتماعی بین مردم استان اردبیل و جمهوری آذربایجان؛ می توانیم روابط دو جانبه را در ابعاد مختلف گسترش دهیم.
بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان هم در این دیدار با برشمردن زمینه های مشترک همکاری و وجود مرز خاکی طولانی بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان به تردد پرشمار شهروندان کشورش از طریق گمرک بیله سوار به جمهوری اسلامی ایران اشاره و از علاقمندی و آمادگی کامل برای گسترش روابط با استان اردبیل خبر داد.
در این جلسه مقرر شد سفارت جمهوری آذربایجان هماهنگی لازم را برای سفر هیاتی از استان اردبیل به باکو و مذاکره با وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان درباره موضوع اتصال ریلی استان به این کشور فراهم کند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا