آذربایجاناخبارعمومی

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: بیش از ۵۰ شرکت فرانسوی در جمهوری آذربایجان فعال است

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود، با اشاره به همکاری دو کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و انرژی ،گفت : در حال حاضر بیش از ۵۰ شرکت فرانسوی در جمهوری آذربایجان فعال است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این کنفرانس خبری که روز یکشنبه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در باکو برگزار شد ،« المار محمدیاراف» از سفر ژان ایو لودریان ، به جمهوری آذربایجان ،ابراز خشنودی کرد.
وی،مذاکرات جمهوری آذربایجان با اتحادیه اروپا در باره امضای توافقنامه جدید همکاری راهبردی را خاطر نشان و از فرانسه در این زمینه درخواست مساعدت کرد .
محمد یاراف،دستیابی به راهکار مسالمت آمیز برای حل مناقشه قره باغ را یکی از موضوعات عمده مذاکره با همتای فرانسوی خود عنوان و ابراز امیدواری کرد تلاش های میانجیگری فرانسه در این زمینه مفید و منجر به حل این مناقشه شود.
وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این کنفرانس خبری ، اظهارداشت : فرانسه در چند ماه آینده تلاش های خود در زمینه حل مسالمت امیز مناقشه قره باغ را افزایش خواهد داد.
ژان ایو لودریان ، با اشاره به اینکه فرانسه بعنوان یکی از میانجیگران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ برای حل مسالمت آمیز این مناقشه کمک می کند ، افزود: به درازا کشیده شدن حل مناقشه قره باغ قابل قبول نیست و ما خواستار صلح و ثبات در منطقه هستیم.
وزیر امور خارجه فرانسه سفر خود به جمهوری آذربایجان را مهم توصیف و علاقمندی کشورش برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان را اعلام کرد و افزود: در راستای تقویت روابط دو کشور الهام علی اف در ماه جولای به فرانسه و امانوئل مکرون نیز در اواخر سال جاری میلادی به جمهوری آذربایجان سفر خواهد کرد.
وی با اشاره به همکاری فرانسه و جمهوری آذربایجان در حوزه های اقتصادی مختلف از جمله حمل و نقل ، انرژی و کشاورزی گفت : ظرفیت های خوبی برای تعمیق روابط در این حوزه ها وجود دارد و توافق کردیم در این ارتباط یک کمیسیون مشترک را تاسیس کنیم.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا