آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغقره باغ

معاون تشکیلات آزادی قره باغ با تبریک سالروز فتح خرمشهر این روز را “روز مقاومت” خواند

سالروز فتح خرمشهر روز بزرگ پیروزی را به مردم ایران تبریک می گویم. سالروز فتح خرمشهر “روز مقاومت” است و مردم ایران خود را در جریان این پیروزی تصدیق کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، معاون تشکیلات آزادی قره باغ که در مراسم شب شعر مقاومت در شهر تبریز شرکت کرده بود در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: سالروز فتح خرمشهر روز بزرگ پیروزی را به مردم ایران تبریک می گویم. سالروز فتح خرمشهر “روز مقاومت” است و مردم ایران خود را در جریان این پیروزی تصدیق کردند.

 بارات ایمانی معاون تشکیلات آزادی قره باغ با تاکید بر این‌ که “تشکیلات آزادی قره باغ” چندین سال است که برای آزادی سرزمین‌ قره باغ مبارزه می‌کند، به برگزاری مراسم شب شعر مقاومت در تبریز اشاره کرد و افزود: این برنامه بسیار مفید بود و این همایش ها و برنامه‌ها باید تکرار شود و نیاز است که این چنین برنامه‌هایی در تبریز و سایر شهرها و همچنین در جمهوری آذربایجان برگزار شود.

 وی با بیان این‌که “مقاومت” مکتب و راهی است که باید همواره برای انسان‌ها یادآوری شود، خاطرنشان کرد: ما طالب صلح ایم چرا که اسلام دین صلح است. ما هرگز نمی‌خواهیم جنگی حادث شود اما در مقابل کسانی که خاک ما را اشغال کرده اند، مقاومت خواهیم کرد.

 معاون تشکیلات آزادی قره باغ در ادامه اظهار داشت: با توجه به خاک و مساجد اشغال شده در قره باغ اعلام می‌کنم که “محاربه” هنوز تمام نشده و ان‌شاءالله قره باغ هم آزاد می‌شود و ما نیز همانند این روز(سالروز آزادسازی خرمشهر) شاعران ایرانی را به باکو دعوت خواهیم کرد.

 ایمانی با اشاره به این‌که نیاز است یاد و خاطره‌ی شهدا را همواره زنده نگهداریم، متذکر شد: ما از این دنیای فانی رهسپار می‌شویم اما آنانی که جان خود را در راه اسلام داده و شهید شدند همواره جاویدان خواهند بود.

 وی در پایان تاکید کرد: برگزاری این چنین برنامه‌هایی(شب شعر و…) راهی برای زنده نگه داشتن یاد شهداست و از برگزار کنندگان این برنامه بسیار قدردانی می‌کنم.

گفتنی است در ادامه برنامه های این مراسم فیلم مستند قره باغ (آرازن دایاز گونو) که روایت گر بخشی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به مردم مسلمان آذربایجان در طول جنگ قره باغ است، به نمایش در آمد.

خاطر نشان می شود مراسم شب شعر مقاومت به همت انجمن ادبی امین و مشارکت شهرداری تبریز و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، روز شنبه به مناسبت آزادسازی خرمشهر در سالن کنفرانش شهرداری مرکز تبریز و با حضور مسئولین استان، اساتید دانشگاه، فرهیختگان و شعرایی داخلی و خارجی (جمهوری آذربایجان) برگزار گردید.

منبع:ایسنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا