آذربایجاناخبارعمومینارداران

ده تن از اسلامگرایان محبوس آذربایجان مشمول عفو الهام علی اف قرار گرفتند

پایگاه اینترنتی « اسلام – آذری » جمهوری آذربایجان خبر داد ده تن از اسلام گرایان زندانی در این کشور که بخش اعظم حکم زندان خود را متحمل شده اند، مشمول فرمان عفو رییس جمهوری آذربایجان قرار گرفتند. 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « اسلام – آذری » ، واله عبدالله اف که در سال ۲۰۱۲ به علت اعتراض به برگزاری مسابقه یوروویژن در باکو دستگیر و به هشت سال زندان محکوم شده بود، در حالی که ۳ سال و ۵ ماه از حکم زندان وی باقی مانده بود، از زندان آزاد شد.
داوود کریم اف که در سال ۲۰۱۲ در سومین تظاهرات اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس دستگیر و به شش سال زندان محکوم شده بود و الشاد رضایف که وی نیز به علت اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس دستگیر شده بود، از زندان آزاد شدند.
همچنین چندتن از ناردارانی هایی که در اواخر سال ۲۰۱۵ دستگیر شده بودند و برخی از آنها فقط چند روز دیگر از محکومیتشان باقی مانده بود، مشمول فرمان عفو الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان قرار گرفتند.
نادر بابایف، علی آقا قاسم اف، هلال جباروف، علی اکبر قربان اف، فاعل شهبازوف، ناطق شهبازوف و محمدحنف قلی اف ، ناردارانی هایی هستند که از زندان آزاد شدند.
همچنین دو تن دیگر از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان مشمول فرمان عفو قرار گرفتند.
النور فرج اف ، عضو حزب جبهه خلق از شهر نفتچاله و سادای شکروف ، نویسنده، نیز دو زندانی سیاسی هستند که علاوه بر ده زندانی سیاسی دیندار از زندان آزاد شدند.
اوکتای گلعلی اف ، رییس مرکز حمایت از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان ، آزادی فقط ۱۲ نفر از ۱۶۰ نفر زندانیان سیاسی ثبت نام شده در این کشور را تامین کننده انتظارات ندانست و گفت: « در میان هفت نفر ناردارانی عفو شده، فقط هفت روز از مدت محکومیت چهار نفر از آنها باقی مانده بود. النور فرج اف، عضو حزب جبهه خلق که مشمول عفو دانسته شده است نیز به شدت بیمار است. الشاد رضایف نیز که در سال ۲۰۱۳ به شش سال زندان محکوم شده بود، باید چند ماه دیگر از زندان آزاد می شد.»
الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان در فرمان عفو به مناسبت روز ملی این کشور ، ۶۳۴ نفر را مشمول فرمان عفو دانست. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا