اخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

آیت الله عاملی:ترامپ از ایران به بدلیل از بین بردن داعش در منطقه بسیار عصبانی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه سخنان وزیرخارجه آمریکا را نشان از عصبانیت فوق العاده آمریکا دانست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: وزیرخارجه آمریکا و ترامپ در برابر ایران از چند جهت بسیار عصبانی هستند؛ اول اینکه چرا ایران داعش را در عراق و سوریه از بین برد در حالیکه آنها با داعش برای منطقه برنامه ها و رؤیاها داشتند.

دوم نتیجه انتخابات اخیر در عراق و لبنان است؛ آنها بشدت از نتیجه این انتخابات هم نگران هستند و هم عصبانی. آنها نیک می دانند با نفوذ ریشه دار ادبیات حماسی و روحیه مقاومت در خاورمیانه در هر کشوری از این منطقه انتخابات به طور آزاد و با شراکت احزاب مخالف آمریکا و صهیونیسم برگزار شود، قطعا موالیان ایران، سر کار خواهند آمد.

وی در تبیین نتیجه انتخابات آزاد گفت: امتحان آن آسان است؛ در هر کشوری که اسلام گراها زندانی هستند آنها را آزاد و انتخابات آزاد برگزار کنید تا معلوم گردد قلب ملت ها چگونه با فرهنگ مقاومت و عزت دینی، گره خورده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بیان ادامه علل عصبانبت آمریکا اظهار داشت: علت سوم، شکست اسرائیل در سوریه در کشاندن ایران به درگیری است. آنها عملیات هوایی بر علیه مواقع ایران انجام دادند تا ایران را به مواجهه بکشانند اما شکست خوردند و وجه چهارم، فشل شدن تلاش نتانیاهو در ملاقات با پوتین است. وی بسیار تلاش کرد در این ملاقات بین روسیه و ایران ایجاد اختلاف نماید ولی شکست خورد.

وی افزود: وزیرخارجه آمریکا در سخنرانی اخیر خود غیر از بلایای آسمانی، همه چیز را به ایران نسبت می دهد و نشان می دهد که دروغ، بخشی از سیاست آمریکاست. طبق اعلام رسانه های آمریکا ترامپ در یکسال، بیش از سه هزار دروغ گفته است.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: هرکس متن سخنرانی پمپئو را نگاه کند باورش نمی شود که اینها حرف یک دیپلمات و حرف یک وزیر خارجه آن هم وزیرخارجه آمریکاست. او حتی این مقدار نمی داند که اعتقاد داعش، القاعده و طالبان، اعتقاد وهابی است و اعتقاد شیعی، فرسخ ها با اعتقاد وهابی فاصله دارد و امکان ندارد ایران از گروه های وهابی حمایت کند. در حالیکه او در سخنرانی خود همه گروه های وهابی را به پای ایران می نویسد ما حاضریم برای ایشان کلاس بگذاریم و مقداری از تاریخ و عقائد اسلامی و شیعی به وی یاد بدهیم تا اینگونه خود و آمریکا را مفتضح نکند.

وی ادامه داد: ادبیات پمئو دقیقا ادبیات نتانیاهو است و لذا بسیاری از تحلیل گران می گویند این شروط، شروط پمپئو نیست بلکه شروط روباه اسرائیلی، نتانیاهو است و ۱۲ بند پمپئو را اسرائیل نوشته و به دست او داده بود. تمام حرف های او بر اساس یک توهم است که ایران در داخل به بن بست رسیده است و این آدرس غلطی است که نتانیاهو و منافقین به او داده اند و لذا شبکه خبری سی ان ان از این نگاه به عنوان توهمات کاخ سفید در مورد ایران یاد می کند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ما از دولت مردان محترم می خواهیم با ادبیات مقام معظم رهبری و با تشخیص و تدبیر ایشان و با روحیه حماسی در برابر اروپا مذاکره کنند. وزیرخارجه آمریکا می گوید “ملت ایران فکر نکند که همیشه آقای خامنه ای بالای سر آنها خواهد بود” و این نشان می دهد که مقام معظم رهبری تمام آمال آنها را نقش برآب  و راه نفوذ و توطئه آنها را مسدود کرده است.

وی اظهار داشت: سخنان این هفته مقام معظم رهبری تجلی هیبت و عزت و عظمت و روح حماسی ملت ما بود. آمریکا با ملاحظه ی موضع اقتدار رهبری از حرف خود برگشت و دیروز وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی مجلس سنا اعلام کرد دولت ترامپ درصدد تغییر نظام حاکم بر ایران نیست. همچنین سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در خصوص هفت شرط رهبر معظم انقلاب برای ادامه برجام گفت “ما این بیانات آقای خامنه ای را در نظر گرفته ایم”

وی در ادامه گفت: وزیر خارجه آمریکا درصدد راه اندازی یک جنگ روانی است و ملت ما جواب او را روز قدس خواهند داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به مناسبت پنجم خرداد مصادف با روز ملی حمایت از خانواده زندانیان گفت: بزرگترین خدمت به این خانواده ها کمک به آزادی محبوسین مالی غیرعمدی است. با کمال تاسف بخاطر مبالغ جزئی، ۷۶۹ نفر از زندانیان استان با محکومیت های مالی غیرعمدی زندانی هستند.

وی از تلاش ستاد دیه که توانسته در سال ۹۶، ۴۳۷ نفر با محکومیت سی میلیارد تومان را آزاد کند تجلیل کرد و از اهالی خواست به صورت ویژه با ستاد دیه همکاری نمایند.

حضرت آیت الله عاملی همچنین به اهالی استان و اهالی معظم مشکین شهر تبریک گفت که با دستور آقای دکتر جهانگیری و آقای دکتر نوبخت در خصوص مجموعه بسیار نفیس «شهریری» ردیف ملی برای این مجموعه نفیس باز شده و از این به بعد هرسال از بودجه ملی برخوردار خواهد شد.

وی در خاتمه با تسلیت ارتحال عالم وارسته و مجاهد نستوه جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حسنی به هموطنان، مخصوصا به اهالی مکرم آذربایجان غربی اظهار داشت: تشییع با شکوه و کم نظیر آن بزرگوار نشان داد که دشمن با تمام تلاش خود نتوانسته بین مردم و روحانیت متعهد فاصله ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا