آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

ینی مساوات:دولت جدید ارمنستان رفتار دوگانه در روابط با غرب و روسیه دارد

روزنامه ینی مساوات جمهوری آذربایجان ، دولت جدید ارمنستان به ریاست نیکول پاشینیان را به رفتار دوگانه در روابط با غرب و روسیه متهم و ارزیابی کرد بازی دوگانه دولت پاشینیان منجر به واکنش منفی روسیه خواهد شد. 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،روزنامه ینی مساوات نوشت : « بازی دوگانه نیکول پاشینیان، نخست وزیر جدید ارمنستان میان روسیه و آمریکا ادامه دارد. میزان تداوم این بازی به میزان صبر و تحمل مسکو بستگی دارد. نیکول پاشینیان که در دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در سوچی سوگند وفاداری به روسیه خورد و وعده داد ارمنستان در دایره نفوذ روسیه باقی خواهد ماند، مقامات کلیدی در دولت ارمنستان را به نیروهای غرب گرا و طرفدار آمریکا واگذار کرده است. به این ترتیب، به جای روسیه، غرب از اهرم های تاثیر بر حکومت پاشینیان برخوردار خواهد بود. از جمله ، معاون نخست وزیر، وزرای خارجه ، دفاع ، دادگستری ، فرهنگ ، کشاورزی و توسعه اقتصادی از نیروهای غربگرا به شمار می آیند. همچنین نیکول پاشینیان ، « دارون عجم اوغلو» ، کارشناس اقتصادی مشهور آمریکایی را برای ساماندهی اقتصاد به ارمنستان دعوت کرده است.»
ینی مساوات افزوده است : « آرارات میرزویان ، معاون نخست وزیر ارمنستان ارتباط نزدیک با سازمان غیردولتی «بنیاد حمایت از دموکراسی» آمریکا دارد. داوید تونویان، وزیر دفاع ارمنستان به مدت طولانی رییس نمایندگی ارمنستان در مقر ناتو بوده است. زوگراب مناساکیان، وزیر خارجه ارمنستان، رییس پیشین نمایندگی ارمنستان در سازمان ملل بوده و فارغ التحصیل دانشکده سیاسی دانشگاه منچستر آمریکا است. آرتاک زینالیان ، وزیر دادگستری ارمنستان نیز به دعوت وزارت خارجه آمریکا برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این کشور سفر کرده است. آرتور خاچاتریان، وزیر کشاورزی ارمنستان، فارغ التحصیل موسسه آموزشی آمریکا در ارمنستان است. لیلیت ماکونتس، وزیر فرهنگ ارمنستان نیز در آمریکا تحصیل کرده است. آرتسویک میناسیان، وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری نیز استاد اقتصاد موسسه فناوری ماساچوست است.»
ینی مساوات افزوده ، براساس اطلاعاتی که این روزنامه به دست آورده است علت برگزار نشدن چهل و چهارمین نشست روسای سازمان های امنیتی دولت های مشترک المنافع در ایروان که برای روزهای ۱۶ تا ۱۸ مه برنامه ریزی شده بود، انتصاب آرمن گریگوریان غربگرا به مقام رییس سرویس امنیت دولتی ارمنستان بوده است و در نتیجه آن، این نشست در مسکو برگزار شده است. به این ترتیب، نخستین شکاف ها در مناسبات ایروان و مسکو ایجاد شده است. پوتین نیز از آن گذشت نخواهد کرد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا