آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری هفته های فرهنگی گیلان در جمهوری آذربایجان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: طبق تفام نامه های مسئولان فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان، به زودی هفته های فرهنگی گیلان در جمهوری آذربایجان برگزار می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حمیدرضا آذرپور در نشست خبری همایش تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه های جنوبی خزر در سالن شهرداری آستارا افزود: شبانه روزی شدن گمرک آستارا به تقویت مناسبات فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان کمک خواهد کرد و برنامه های هنری و فرهنگی زیادی در شهرستان های آستارای دو کشور برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: سالانه ۳۰ میلیون گردشگر به گیلان وارد می شود و ۸۰ درصد آنها از طبیعت، دریا و مواهب خدادادی دیگر این استان بازدید می کنند.
آذرپور اظهار کرد: باید با مغتنم شمردن فرصت دریا و نوار ساحلی در گیلان، برای پیشبرد هدف های گردشگری استان قدم های موثری با مشارکت بخش خصوصی برداریم.
ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تبدیل بقعه شیخ محمود خیوی آستارا به سایت موزه اختصاص یافته و تبدیل مدرسه تاریخی داریوش این شهرستان به موزه مردم شناسی و اسناد تاریخی در دستور کار قرار دارد.
نشست تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه های جنوبی خزر، به مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی با حضور استادان دانشگاه و صاحب نظران و علاقه مندانی از استان های مختلف در سالن شهرداری بندر آستارا برگزار شد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا