اخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

آیت الله عاملی:فاجعه فلسطین ناشی از حاکمیت حکام ناصالح کشورهای مسلمان است

امام جمعه اردبیل فاجعه فلسطین را ناشی از حاکمیت حکام ناصالح کشورهای مسلمان دانست و گفت: وجود امثال بن سلمان به ترامپ جرات عملیاتی کردن انتقال سفارت آمریکا به قدس را داده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه فاجعه فلسطین را ناشی از حاکمیت حکام ناصالح کشورهای مسلمان دانست و گفت: وقتی بن سلمان در مصاحبه خود با نشریه آمریکایی می گوید “ما منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم و فلسطینی ها یا شرائط را بپذیرند و یا خفه شوند” این چراغ سبز بزرگ برای اقدامات جنایت بار ترامپ است. لیبرمن، وزیرخارجه اسرائیل می گوید “محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ما گفت به غزه حمله کنید تا حماس ساقط شود و ما با هماهنگی ایشان جنگ ۲۲ روزه غزه را شروع کردیم”

حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: انتقال سفارت آمریکا به قدس در سال ۱۹۹۵ در کنگره مصوب شد ولی در این مدت هیچ رئیس جمهور از آمریکا جرأت عملی کردن آن را نداشت اما در زمان ما به خاطر وجود امثال بن سلمان، ترامپ جرأت اجراء پیدا کرد.

وی همراهی ویژه مفتیان عربستان با بن سلمان در اعلام اینکه حماس سازمان تروریستی است و خشونت در اسرائیل بر علیه صهیونیست ها حرام است را محکوم و آن را یک فاجعه برای فقه وهابی دانست.

وی افزود: ترامپ با انتقال سفارت عملا اعلام کرد که بیت المقدس، ملک یهودی است و مسلمان ها غاصب هستند و بدینگونه جای مالک و غاصب را عوض کرد. در حالیکه روی همین عقیده ۷۰ سال خون ریخته شده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها وجود سفارت و ارتباط با اسرائیل توسط بعضی از کشورهای مسلمان را خنجر به آرمان فلسطین  و مسلمان ها دانست و گفت: یک دولت به ظاهر مسلمان در منطقه ۶۰ درصد سوخت وانرژی اسرائیل را تأمین می کند و این روزها خیز برداشته که در اسرائیل سفارت بازکند.

وی با اشاره به نشست فوق العاده امروز سازمان همکاری های اسلامی در استانبول با حضور رئیس جمهور ایران گفت: این نشست نباید تشریفاتی و برای تخلیه خشم و غضب مسلمان ها باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها از خیرین مدرسه ساز که احداث ۲۷ مدرسه با ۱۲ میلیارد تومان را در مناطق محروم استان متعهد شدند، تشکر نمود.

وی همچنین به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد برای ما روز مقاومت ملی است. آن زمان صدام تجهیزات مفصلی از جامعه به اصطلاح جهانی امروز تحویل گرفته و در خرمشهر انبار کرده بود به حدی که با جرأت می گفت “اگر ایرانی ها خرمشهر را بگیرند، کلید بصره را به آنها خواهم داد” اسارت ۲۰ هزار عراقی نشان می دهد که شهر را پر از نظامیان عراقی کرده بود و لذا آزادی خرمشهر به تعبیر حضرت امام، کار خدا بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: اخیرا نامه ای مهم به آقای دکتر جهانگیری ارسال کردیم و از وضع نگهداری اثر بسیار گران سنگ «شهر یری» مشکین شهر گلایه کردیم و از ایشان خواستیم به مظور تبدیل شدن محوطه «شهر یری» به بزرگترین سایت موزه ایران و ثبت در فهرست میراث جهانی، اعتبار لازم را تامین نمایند.

وی افزود: حضرت ایشان در جواب نامه خطاب به آقای دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از ایشان خواستند با هماهنگی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، اعتبار مورد نیاز تامین و مشکل این اثر مهم تاریخی سریعا حل گردد.

وی ادامه داد: ما از این جهت از اقدام عاجل معاون اول محترم رئیس جمهور تشکر می کنیم و از مسئولین استان می خواهیم این دستور را به جد پیگری نمایند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها در خصوص عدم تامین آب شرب قشلاقات اصلاندوز به شدت گلایه کرد.

وی همچنین از کسبه و بازاریان خواست احترام مهمانان الهی را رعایت و از هرگونه اجحاف وگران فروشی در حق آنها خودداری نمایند.

وی افزود: در ماه رمضان هیچ اداره ای حق ندارد از بیت المال سفره افطاری باز کند.

حضرت آیت الله عاملی در خاتمه از زحمات بسیار شایسته صدا و سیما در ایجاد فضای مقدماتی برای ورود به ماه مبارک رمضان تشکر کرد و اظهار داشت: از تمام کارمندان صدا و سیما که در طول ماه مبارک رمضان با برنامه های بسیار متنوع فضای معنوی و تربیتی و سازنده برای اهالی استان فراهم می کنند، تشکر می کنم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا