اخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

آیت الله عاملی:هدف ترامپ با خروج از برجام خلع سلاح ایران و اختلاف بین مردم و مسئولین و از بین بردن انسجام ملی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: ترامپ متخصص جنگ روانی است و تحقیر، تهدید و ایجاد دلهره و ترس از آینده کار اصلی اوست تا رقیب را مرعوب و پای مذاکره و امتیازدهی و خلع سلاح بیاورد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حضرت آیت الله عاملی افزود: ترکش تحریم او خالی است و از برجام نیز ماه ها بلکه سالهاست خارج شده اما با این دو برگه خوب بازی روانی می کند. اگر ملت ما در این جنگ روانی مرعوب نشود به راحتی می توان از این مشکل رد شد.

وی ادامه داد: ما باید به این اقدام اخیر او مثل نگاه حضرت امام به صدام داشته باشیم که با حمله صدام به ایران فرمود “دزدی سنگی انداخت و فرار کرد”. ترامپ می گوید از برجام خارج شدم در حالیکه سالهاست از آن خارج شده و چیزی از آن نمانده که الآن از آن خارج شود. آنها سالهاست که برجام را نقض کامل کرده اند. بنابراین، اعلام خروج، جنگ روانی است. این خروج، افتضاحی برای آمریکا و سوق دادن ایران به استقلال کامل اقتصادی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام به معنی پایان اعتبار سیاسی آمریکا و پیروزی برای ایران است. آنها می خواهند ایران را منزوی کنند اما در خروج از برجام فقط عربستان و اسرائیل از این کار آمریکا حمایت کرد در نتیجه آنها منزوی شدند نه ایران. مخصوصا که ۶۶ درصد آمریکایی ها مخالف خروج از برجام هستند یعنی دولت آمریکا در داخل کشور خود نیز منزوی شده است.

وی افزود: ترامپ درصدد بود با خروج از برجام به ایران ضربه بزند اما ضربه ای کاری تر از آن با پیروزی حزب الله در انتخابات لبنان بر آمریکا و ائتلاف آمریکایی که متشکل از اشرار منطقه است، وارد شد. بدون تردید خروج آمریکا از برجام برای ملت ما و اقتصاد ما یک نعمت است. سالهاست که اقتصاد کشور را معطل برجام و ماندن و خارج شدن آمریکا از برجام کرده ایم.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: شدیدترین تحریم ها از زمان اوباما بر ایران تحمیل شده و چیزی نمانده تا با خروج ترامپ تحمیل شود و ایران به طور نسبی شرائط اقتصادی خود را با این تحریم ها تنظیم کرده است. البته جلوی رشد اقتصادی ایران را گرفته اما اینطور نیست که خروج آمریکا، ایران را دست بسته تحویل آمریکا بدهد. بلکه خروج باعث تقویت بنیان های اقتصادی و تقویت اقتصاد مقاومتی و دادن شتاب به آن و حمایت از تولید ملی و کاهش وابستگی خواهد شد.

وی ادامه داد: دست یابی ایران به تکنولوژی های برتر، محصول تحریم است و بعد از تحریم به آنها رسیده است.

وی ادامه داد: مشکل ارزی در ایران مشکل ناشی از جنگ روانی است. در ایران درخانه ها بیشترین طلا و ارز ذخیره شده و در چند ماه اخیر در هیچ کشوری مثل ایران، طلا و ارز خریداری نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: ایران نه در تامین کالاهای اساسی و ضروری مشکل دارد، نه در تامین مواد اولیه و نه در تامین ارز لازم و ضروری. از جهت سیاسی و منطقه ای نیز در اوج اقتدار قرار دارد و این آمریکایی ها هستند که در چند روز گذشته با ده ها واسطه از ایران خواسته اند که از اسرائیل انتقام نگیرد.

وی گفت: هدف ترامپ با خروج از برجام دو مطلب است؛ خلع سلاح ایران و ایجاد شکاف و اختلاف بین مردم و مسئولین و از بین بردن انسجام ملی در ایران. ما هم به کوری چشم آمریکا تمام فریاد خود را بر سر آمریکا خواهیم زد.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: تمام هدف ترامپ تضعیف بنیه نظامی و دفاعی و خلع سلاح کشورمان است و این را هیچ عاقلی نمی پذیرد چون تقویت دفاعی ایران مانع از حمله و هجمه و جنگ است. اگر رژیم گذشته به جای هواپیما موشک می خرید، قطعا صدام به ما حمله نمی کرد. آنها می خواهند ایران را یک لقمه لذیذ برای خود بکنند ولی ما خطای بوسنی را مرتکب نخواهیم شد.

وی افزود: ترامپ در چهارمین سخنرانی خود در همایش سالانه انجمن ملی سلاح آمریکا گفت “از حقوق آمریکائیان برای داشتن اسلحه دفاع می کنم” عجیب است که برای فرد فرد آمریکا حق داشتن سلاح قائل است اما برای یک ملت این حق را قائل نیست.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: از آنجا که برجام یک توافق چند جانبه است که توسط قطعنامه شورای امنیت با رای همه اعضای شوری به تصویب رسیده است. کار ترامپ اهانت به اعضای شورای امنیت و اعضاء سازمان ملل است. ترامپ با این کار خواست بگوید هیچ قراردادی برای من مهم و الزام آور نیست و من می توانم هر وقت اراده کنم هر قراردادی را پاره کنم. یعنی اراده من بالاتر از تمام مواثیق بین المللی است و این همان روحیه استکباری است.

وی افزود: با کار ترامپ امروز دیگر هیچ قرارداد بین المللی نه معتبر است و نه الزام آور و هر دولتی مخصوصا دشمنان آمریکا می توانند هر قانونی را زیرپا بگذارند. و لذا کار ترامپ یک آغاز خطرناک است و خود آمریکا بیشتر از آن ضرر می بیند. از این پس نه شورای امنیت، نه سازمان ملل و نه امثال اینها حق اعتراض به نقض هیچ میثاق بین المللی ندارند. و برای ما بسیار جای تعجب است که سازمان ملل با این نقض فاحش میثاق بین المللی که خودش زیر آن را امضاء کرده فقط تماشاگر است.

حضرت آیت الله عاملی ادامه داد: اقبال لاهوری از اول با ماهیت این نهادهای بین المللی پی برده بود که در تاسیس سازمان ملل اینگونه سرود: برفتد تا روش رزم در این بزم کهن / دردمندان جهان طرح نو انداخته اند *** من از این بیش ندانم که کفن دزدی چند / بهر تقسیم قبور انجمنی ساخته اند. او در ۳۰ جولای ۱۹۳۷ نامه ای به خانم فارکر هریسن نوشت و دلیل اصلی تشکیل جامعه ملل را تقسیم مسلمانان و سرزمین های آن تفسیر کرد. این نامه با شعر او هم خوانی دارد. آن زمان مسلمانان خواب آلود و بی رمق و بی تکاپو بودند و لذا همان تعبیر قبرستان تعبیر گویایی بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا