آذربایجاناخبارایرانعمومی

با حضور هیات ایرانی؛ اجلاس بین المللی بنادر تجاری در باکو برگزار شد

 اجلاس بین المللی بنادر و لنگرگاه ها روز چهارشنبه با حضور نمایندگان ۶۵ کشور و هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی محمد راستاد معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در باکو آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،رئیس انجمن بین المللی بنادر و لنگرگاه ها ، در مراسم گشایش این اجلاس گفت: در حال حاضر ۱۸۰ بندر تجاری و۱۴۰ واحد وابسته به فعالیت های بندری مانند شرکت های بزرگ کشتیرانی عضو انجمن بین المللی بنادر و لنگرگاه ها هستند.
«سانتیاگو گارسیا میلا» با اشاره به اینکه اجلاس بنادر تجاری، برای نخستین بار است که در یکی از بنادر حوزه دریای خزر برگزار می شود، افزود: این اجلاس بستر مناسبی برای برقراری روابط میان بندرها است.
وزیر راه ، مخابرات و فنآوری پیشرفته جمهوری آذربایجان ، نیز بعنوان میزبان ، برگزاری این اجلاس در بندر تجاری باکو را رویداد مهمی برای کشورش دانست و حمل و نقل و فعالیت های لجستیکی را از حوزه های مهم در اقتصاد جهان خواند.
«رامین قلی زاده»، با اشاره به توسعه بنادر تجاری در جمهوری آذربایجان ، افزود: منطقه اقتصادی آزاد « الت » به عنوان مرکز حمل و نقل و تدارکات منطقه عمل می کند و نقش بندر جدید باکو در خاورمیانه، آسیای مرکزی، ترکیه، چین، روسیه و ایران و دیگر پروژه ها را افزایش می دهد.
وی افزود: پروژه راه آهن باکو-تفلیس- قارص، نیز شرایط مطلوب برای تحویل محموله از چین و آسیای مرکزی به اروپا را فراهم می کند.
اجلاس قبلی انجمن بین المللی بنادر تجاری و لنگرگاه ها در سال ۲۰۱۶ میلادی در پاناما برگزار شده بود. اجلاس انجمن بین المللی بنادرتجاری و لنگرگاه ها که امروز درباکو آغاز شده است تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.
مسائل تامین امنیت بنادر ، بکار گیری فناوری های پیشرفته ، تاثیر فعالیت های بندری در محیط زیست ، چگونگی سرعت بخشیدن به عملیات حمل و نقل و لجستیکی در این اجلاس بررسی می شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا