آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

۲۴ساعته شدن فعالیت گمرک بیله سوار

پس از سالها، با ۲۴ ساعته شدن زمان فعالیت گمرک بیله سوار موافقت رسمی شد و این گمرک روز پنجشنبه با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بهمن حسین زاده معاون استاندار اردبیل در جلسه سرمایه گذاری با بیان این مطلب گفت: با توجه به پیگیری های مستمر استاندار اردبیل، کارگروه مرزی کشور در اردبیل برگزار شد و با موافقت رسمی سازمان گمرکات کشور کمرگ بیله سوار ۲۴ساعته فعالیت می کند و این عمل در توسعه مبادلات و تردد مسافران در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان تاثیر اساسی خواهد داشت.
معاون استاندار اردبیل افزود: در یک ماه اول سال ۹۷به لحاظ ارزشی ۱۵۰درصد و به لحاظ وزنی۱۳۷درصد صادرات محصولات و کالاهای ایرانی نسبت به زمان مشابه سال گذشته در گمرکات استان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه ۲۴ساعته شدن فعالیت این گمرک از ضروریات توسعه مبادلات مرزی استان اردبیل محسوب می شود افزود: این موافقت بعد از ۱۳ سال موجب رونق اقتصادی در منطقه می شود و در آینده نزدیک نسبت به خرید، نصب و تجهیزات پایانه های مرزی بیله سوار دستگاه های ایکس ری خودرویی و ایکس ری کانتینری اقدام می شود.
حسین زاده با اشاره به اینکه توسعه استان در گرو توسعه مبادلات مرزی است افزود: پایانه مرزی بیله سوار به لحاظ امکانات و کیفیت مناسب بوده و قابلیت ترانزیت روزانه ۵۰۰دستگاه خودرو و ۵هزار نفر مسافر را دارد.
وی تصریح کرد:بهبود کیفیت و زمان فعالیت گمرک بیله سوار موجب ترغیب و تشویق سرمایه گذاران جهت ایجاد صنایع بزرگ و واحد های تولیدی در محدوده شهر بیله سوار می شود که علاوه بر تضمین صادرات محصولات خود حذف هزینه های حمل و نقل گزاف را سبب می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل افزایش تردد در این منطقه را باعث افزایش رونق اقتصادی بر شمرد و اظهار کرد: با این اقدام مهم تقاضا برای سرمایه گذاری تملک دارایی سرمایه ای و ارتقای زیر ساخت های حمل و نقل جاده ای و تعریض و بهبود کمربندی شهر بیله سوار را به دنبال خواهد داشت.
وی اظهار داشت:البته به دنبال ارتقای کیفی پایانه مرزی بیله سوار شاهد اجرای طرح های کلان و بزرگتر خواهیم بود که ایجاد منطقه آزاد تجاری و کریدورهای مواصلاتی در منطقه و بهره برداری از طرح های مهار آب های مرزی می تواند در رونق اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.
حسین زاده با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد رشد صادرات در این گمرک بوده ایم افزود: ارتقای کیفی و زمان فعالیت این گمرک موتور محرک توسعه، مبادلات مرزی، صادرات کالای ایرانی و در نتیجه درآمد سرانه استان را سبب می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت:یکی از مزیت های نسبی استان اردبیل امکان ایجاد بستر مناسب تجارت با کشورهای حوزه قفقاز و نیز cis است که می تواند عامل مهم رشد و توسعه اقتصادی استان و رفع مشکلاتی مانند بیکاری باشد.
گفتنی است سالها بود فعالیت در این گمرک که بصورت عادی دنبال می شد که با تلاش و پیگیری های مستمر استاندار اردبیل و معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع این موافقت اخذ شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا