آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

واکنش باکو به اظهارات نخست وزیر جدید ارمنستان در مورد مناقشه قره باغ

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، در واکنش به اظهارت «نیکول پاشینیان» نخست وزیر جدید ارمنستان درباره مناقشه قره باغ ،گفت: جمهوری آذربایجان ارمنستان را تنها طرف مذاکرات حل مناقشه قره باغ می داند و نیروی دیگری را به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حکمت حاجی اف روز سه شنبه در گفت و گو با ریانووستی ، اظهارات امروز پاشینیان در پارلمان ارمنستان را سوال برانگیز خواند و افزود:وقتیکه اعتراضات علیه رژیم سرژ سرکیسیان در ارمنستان آغاز شد ، باکو امیدوار بود که نیروهای سیاسی هوشیار و آگاه در این کشور به قدرت برسند.
بر اساس گزارش پایگاه خبری«رپورت » جمهوری آذربایجان ، پاشینیان امروز طی سخنانی در پارلمان ارمنستان آمادگی خود برای مذادکرات با جمهوری آذربایجان وحل مناقشه قره باغ را اعلام و در عین حال گفت که نمایندگان رژیم جدایی طلب قره باغ کوهستانی هم باید در این مذاکرات حضور یابند.
حاجی اف گفت : دولت جمهوری آذربایجان به هر حال از ابتدای تحرکات در ارمنستان اعلام کرد که امیدوار است نیروهای سالم وآشنا به مسائل منطقه در ارمنستان به قدرت برسند.
موضوع حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی در پشت میز مذاکرات حل مناقشه قره باغ، پیشتر نیز از سوی دولت های وقت ارمنستان مطرح و با مخالفت شدید دولت باکو مواجه شده بود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا