آذربایجاناخبارعمومیویژه

نامه پدر شمخال عیوض اف در اعتراض به دستگیری فرزندش به الهام علی اف

پدر”شمخال عیواض اف” ساکن منطقه جلیل آباد جمهوری آذربایجان در اعتراض به دستگیری فرزندش که در شهر قم ایران مشغول به تحصیلی دررشته پزشکی می باشد،نامه نوشت.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری «فاکت خبر.کم»، در نامه «آرزو عیواض اف» پدر “شمخال عیواض اف” به “الهام علی اف” رییس جمهور آذربایجان آمده است:
«برقراری ثبات در جمهوری آذربایجان و خوشبختی مردم آذربایجان ارزش های مقدس همه آذربایجانی های با وجدان است. متاسفانه، گروهی از شهروندان جمهوری آذربایجان که دارای ارزش های مذکور هستند، به خاطر اینکه مشغول تحصیل دینی هستند یا رابطه خویشاوندی با یکی از مخالفان دولت دارند، مورد تعقیب قرار گرفته یا حتی بازداشت می شوند. فرزند من “شمخال عیواض اف” با برادر کوچک خود در ۱۶ مارس سال جاری برای اینکه تعطیلات نوروز را در میهن خود بگذراند، از شهر قم ایران به جمهوری آذربایجان آمدند اما در منطقه گمرک بازداشت و به شهر باکو به یکی از ادارات وزارت کشور برده شدند. فرزندان من پس از چهار روز آزاد اما، خروج آنها از کشور ممنوع شد. نیروهای پلیس در ۲۶ آوریل به مسجد جلیل آباد آمده و فرزند من “شمخال عیواض اف” را به محل ناشناخته ای برده اند. من کارم ترجمه کتاب های دینی است و به همین دلیل، با اعضای خانواده ام در شهر قم زندگی می کنم. در حال حاضر ارتباط ما با فرزندم قطع شده و اطلاعی از او نداریم و نمی دانیم که وی چرا دستگیر شده است. آیا بازداشت جوانی که آذربایجان را بسیار دوست دارد، منطبق با منافع دولت آذربایجان است؟ امیدواریم رییس جمهور آذربایجان در واکنش به این نامه، دستورات لازم را صادر نماید تا جلوی اقدامی که با منافع مردم و دولت آذربایجان مطابقت ندارد، گرفته شود».
بر اساس اعلام پایگاه خبری «فاکت خبر.کم»، اعضای خانواده این جوان دانشجومی گویند “شمخال عیواض اف” در ۱۶ مارس سال جاری در گذرگاه مرزی آستارا دستگیر و به شهر باکو منتقل شداما بعد از ۳-۴ روز به وی گفتند که مشکلی وجود ندارد اما، فعلا نمی تواند جمهوری آذربایجان را ترک کند. به دنبال آن “شمخال عیواض اف” در ۲۷ آوریل سالجاری به اتهام حمل مواد مخدر دوباره دستگیرشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا