آذربایجاناخبارنارداران

شکنجه شدید فعال شیعی زندانی در «قوبوستان» جمهوری آذربایجان

 فعال شیعی زندانی در «قوبوستان» باکو به شدت شکنجه شده است
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از راکورس تی وی، خویشاوندان عباس حسین، یکی از فعالان سازمان « جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان که در زندان «قوبوستان» باکو زندانی است، از شکنجه شدید وی خبر دادند.
به گزارش پایگاه اینترنتی «راکورس تی وی» ، عباس حسین از زندان به خانواده اش اطلاع داده است که پس از گفتگوی تلفنی شان در روز ۲۶ آوریل ، معاون زندان قوبوستان و چهار تن از ماموران زندان وی را به شدت مضروب ساختند و حتی تلاش کرده اند وی را خفه کنند.
عباس حسین اعلام کرده است که مقامات زندان قوبوستان سه روز نیز وی را به سلول انفرادی منتقل کرده اند و هنوز ‌آثار جراحت و زخم های ناشی از شکنجه بر روی بدنش باقی مانده است.
خویشاوندان عباس حسین می گویند علت شکنجه وی ، انتشار مطلبی بوده است که اخیرا از زندان فرستاده و در برخی پایگاه های اینترنتی منتشر شده بود.
عباس حسین در عملیات نیروهای پلیس جمهوری آذربایجان در نارداران ( حمله به مراسم عزاداری در آستانه اربعین ) در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ دستگیر و در چارچوب پرونده موسوم به « نارداران ۱» به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.
پیش تر چندین بار اخباری مبنی بر شکنجه شدید عباس حسین در زندان منتشر شده است.
همچنین پایگاه اینترنتی «راکورس تی وی» خبر داد در چارچوب «ائتلاف ۲۶ نوامبر » که در ارتباط با واقعه ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ نارداران تشکیل شده است ، همسران و بانوان خویشاوندان دستگیر شدگان و جان باختگان این واقعه طی نشستی در باکو ، ضمن محکوم کردن اتهامات ساختگی به محبوسان واقعه ۲۶ نوامبر نارداران ، بر حفظ وحدت و همبستگی خانواده های آنها تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا