آذربایجاناخبارنخجوان

در چارچوب سیاست « هویت سازی» برای جمهوری آذربایجان ، برای حضرت نوح­ (ع) در جمهوری خودمختار نخجوان ، مجسمه برپا شد.

در چارچوب سیاست « هویت سازی» برای جمهوری آذربایجان ، برای حضرت نوح­ (ع) در جمهوری خودمختار نخجوان ، مجسمه برپا شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی « مدرن» ، واصف طالب اف، رییس مجلس عالی نخجوان در مراسم گشایش موزه نمک نخجوان گفت: « این موزه به تاریخ نخجوان و تاریخ استخراج نمک نخجوان مربوط است. برای تحقیق درباره تاریخ نخجوان باید ابتدا نمک نخجوان را تحقیق کرد. برای نخستین بار نمک در پنج تا هفت هزار سال قبل در نخجوان استخراج شده است. »
« مدرن » افزوده است با در نظر گرفتن اهمیت تاریخ « دوزداق» ( کوه نمک ) و نخجوان ، مجسمه حضرت نوح (ع) در این موزه برپا شده است.
الشاد میری ، کارشناس دینی ( از مخالفان هویت شیعی جمهوری آذربایجان ) گفت : « امیدوارم نه فقط مجسمه نوح ، بلکه مجسمه تمامی پیامبران نصب شود. فکر می کنم که این کار، حرکت اصلاحی بزرگی خواهد بود. انسان ها از این سنت استقبال خواهند کرد و عبادتگاه های جدیدی ایجاد می شود. همان طور که می دانید در نخجوان زیارتگاه «اصحاب کهف» نیز وجود دارد. انسان ها این مکان های مقدس را زیارت می کنند. در واقع، برپایی این قبیل مجسمه ها ، کاری اساطیری معرفی می شود. در آینده انسان ها از این مکان ها به عنوان مراکز گردشگری استفاده می کنند. »
الشاد میری گفت : « نصب مجسمه برای پیامبران ، کاری مثبت است. اگر برای شعرا و موسیقی دانان و قهرمانان تاریخی مجسمه برپا می شود، چرا برای حضرت نوح (ع) مجسمه برپا نشود؟ »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا