آذربایجاناخبارعمومی

بانک جهانی رشد اقتصادی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۸ را ۱٫۸ درصد پیش بینی کرد

بانک جهانی در گزارشی، رشد اقتصادی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۸ میلادی را ۱٫۸ درصد پیش بینی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری آپا روز سه شنبه نوشت :کارشناسان بانک جهانی عقیده دارند اجرای فاز دوم توسعه بزرگترین میدان گازی ‘ شاه دنیز ‘ جمهوری آذربایجان تاثیر مثبتی بر افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی این کشور خواهد داشت.
در این گزارش ، ثبات در تولید نفت جمهوری آذربایجان و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی ازعوامل موثر در رشد اقتصادی این کشور اعلام شده است.
دراین گزارش آمده است : افزایش حجم سرمایه گذاری از سوی دولت موجب رشد اقتصادی در حوزه های غیر نفتی می شود.
**بانک جهانی جمهوری آذربایجان را به ادامه سیاست های پولی انقباضی دعوت کرد
کارشناسان بانک جهانی، همچنین عقیده دارند بانک مرکزی جمهوری آذربایجان برای مهار تورم، سیاست پولی انقباظی را باید ادامه دهد.
این در حالی است که بانک جهانی در در ماه زانویه گذشته رشد اقتصادی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۸ میلادی به میزان ۰٫۹ درصد پیش بینی کرده بود.
در گزارش بانک جهانی همچنین آمده است ، دولت جدید جمهوری آذربایجان برای تامین توسعه پویا و همه جانبه اصلاحات اقتصادی را باید ادامه دهد.
در این گزارش تاکید شده است ، وظیفه عمده دولت جدید پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۱ آوریل (برابر ۲۲ فروردین )، حفظ سرعت اصلاحات اقتصادی آغاز شده در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی و نیز تامین توسعه پویای اقتصاد کشور در برابر هر گونه شوک های داخلی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا