آذربایجاناخبارایرانعمومی

ششمین دوره المپیاد زبان و ادبیات فارسی در باکو برگزار شد

ششمین دوره المپیاد زبان و ادبیات فارسی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در آذربایجان و دانشگاه دولتی باکو، همزمان با روز بزرگداشت سعدی برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دوره از المپیاد با شرکت ۱۳۶ فارسی‌آموز از جمله تعدادی از دانشجویان دانشگاه دولتی باکو، فارسی‌آموزان رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو و خانه فرهنگ شهریار رایزنی فرهنگی ایران، سایر مراکز علمی آموزشی و علاقمندان زبان و ادبیات فارسی در سطوح ابتدایی، متوسطه و عالی برگزار شد.

در ابتدای این المپیاد که طی مراسم ویژه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه دولتی باکو در محل این دانشگاه آغاز شد، اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو با بیان سخنانی کوتاه در خصوص اهمیت فراگیری زبان فارسی و وجود شعرای مشترک فارسی‌گوی و همچنین وجود انبوهی از آثار و نسخ و اشعار تاریخی موجود در آذربایجان، گفت: این داشته‌های غنی تاریخی و فرهنگی، زبان فارسی را به یکی از بااهمیت‌ترین زبان‌های مورد توجه به خصوص در حوزه دانشگاهی و آکادمیک تبدیل کرده است.

وی در ادامه هدف از برگزاری المپیاد را تشویق و ترغیب، سنجش و ایجاد انگیزه در دانشجویان و فراگیران زبان و ادبیات فارسی معرفی کرد.

در ادامه الخان عزیزاف، رییس دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه دولتی باکو هم با ابراز خشنودی از برپایی ششمین دوره المپیاد زبان و ادبیات فارسی از همکاری رایزنی فرهنگی ایران در برگزاری این المپیاد قدردانی کرد و این دوره از ، المپیاد زبان و ادبیات فارسی را از نظر تعداد شرکت‌کنندگان بی‌نظیر دانسه و آن را نشانه‌ای از اهمیت زبان فارسی در جمهوری آذربایجان معرفی کرد.

مهدی کاظم‌اف، رییس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی باکو نیز ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های مشترک بین رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه دولتی باکو، گفت: زبان فارسی از قدیم در آذربایجان مورد علاقه بوده و هست و برگزاری المپیاد زبان و ادبیات فارسی باعث تشویق و توجه فراگیران این زبان می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا