اخبارایرانعمومیگرجستان

بازدید رایزن فرهنگی ایران از دانشگاه پاتریاکی گرجی آندره مقدس گرجستان

حمید مصطفوی ضمن بازدید از دانشگاه پاتریاکی گرجی آندره مقدس گرجستان، پیشنهاد ایجاد کرسی زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه را داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ضمن بازدید از دانشگاه پاتریاکی گرجی آندره مقدس با سرگو واردوسانیدزه، رییس این دانشگاه دیدار و در زمینه همکاری‌های علمی و فرهنگی گفت‌وگو کرد.

مصطفوی با اشاره اشتراکات تاریخی و فرهنگی بین دو کشور، تعامل و همکاری مستمر و پایدار بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران و گرجستان را در گسترش روابط دوستانه و تحکیم روابط فرهنگی بسیار مؤثر دانست.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در حوزه‎های علمی و فرهنگی پرداخت و بر لزوم آموزش زبان فارسی و ایجاد کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه پاتریاکی گرجی آندره مقدس تأکید کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان افزود: در گام اول باید ترغیب دانشجویان سطح تقاضا برای آموزش زبان فارسی را در دانشگاه بالا ببریم و با ارتقای کیفیت آموزش، متقاضی بیشتری را جذب و رشته زبان و ادبیات فارسی مستقل را راه‎اندازی کنیم.

سرگو واردوسانیدزه، رییس دانشگاه پاتریاکی گرجی آندره مقدس نیز در سخنانی، با اشاره به تعاملات فرهنگی و ادبی دو کشور و افزایش حضور ایرانیان مقیم و گردشگر ایرانی در گرجستان، آموزش متقابل زبان گرجی برای ایرانیان مقیم و آموزش زبان فارسی برای برای مردم گرجستان را یک امر حیاتی و ضروری دانست.

وی همچنین، از پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان برای آموزش زبان فارسی و ایجاد رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه، استقبال کرد.

تارییل پوتکارادزه، رییس مرکز گرجی‎شناسی دانشگاه پاتریاکی گرجی آندره مقدس با اشاره به پیشینه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مشترک این دانشگاه و رایزنی فرهنگی ایران در سنوات گذشته، آمادگی این مرکز را برای آموزش زبان گرجی برای ایرانیان مقیم گرجستان اعلام کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا