اخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

آیت الله عاملی:حمله آمریکا و متحدانش به سوریه برای ارضای سعودی های مرتجع و عقب مانده بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه به مناسبت حلول شعبان المعظم اظهار داشت: رجب و شعبان مثل دوران سم زدایی و سپس حضور با استعداد در ضیافت بزرگ ماه رمضان است. رجب و شعبان به منزله تصفیه خانه است و در شعبان با روزه، استغفار، صدقه و دعا سم زدایی می شود. به همین جهت این چهار عمل در ماه شعبان ثواب مضاعف دارد. هفتاد استغفار در ماه شعبان، معادل هفتاد هزار استغفار در ماه های دیگر است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حضرت آیت الله عاملی با اشاره به موالید مبارک شعبان اظهار داشت: بهترین عمل در این روز ها برقراری ارتباط با آنها از طریق سنخیت و تبعیت است به همین جهت آنها فرموده اند “انما شیعتنا من شایعنا” و فرموده اند “من احبنا فلیعمل بعملنا”.

وی به مناسبت روز پاسدار گفت: روز ولادت امام حسین (ع) را روز پاسدار نام گذاشته اند تا برسانند که یک پاسدار از همان حقیقتی پاسداری می کند که امام حسین (ع) از آن پاسداری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در تبیین نقش حیاتی سپاه در حفظ و صیانت کشور و انقلاب گفت: سپاه در حساس ترین برهه ها به کشور و انقلاب خدمت کرده و امام فقید به حق فرموده اند که “اگر سپاه نبود، کشور هم نبود”.

وی ادامه داد: سپاه یک محموعه نظامی صرف نیست بلکه یک مجموعه مکتبی است که طبق قانون اساسی، وظیفه اصلی آن حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی است. مجموعه سپاه پاسداران در سه عرصه نظامی، علمی و اقتصادی غرور مقدس ملت را احیاء کرده است.

امام جمعه اردبیل به مناسبت روز جانباز نیز اظهار داشت: جانبازان شهیدان زنده انقلابند و به تعبیر امام “جانباز همان شهیدی است که بقایای پیکرش در عالم خاک به جا مانده است”.

وی با تجلیل از همسران جانبازان، آنها را قهرمانان اصلی در عرصه ایثار دانست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: حمله آمریکا و دو کشور اروپایی به سوریه هیچ خروجی برای آنها نداشت. نه هواپیمایی از بین رفت، نه مرکز شیمیایی توهمی منهدم شد، نه تلفات جانی به نفع آنها داشت، نه مسیر جنگ را عوض کرد، نه نفوذ ایران را ضعیف نمود، نه بشار را از کاخش فراری داد، نه روحیه او را خراب کرد و نه از تصمیمش منصرف ساخت، نه روحیه تروریست ها تقویت شد و نه روحیه ارتش سوریه تضعیف گردید و نه اهل دنیا برای آنها کف زدند. بلکه برعکس محکومیت گسترده جهانی برای سه کشور حمله کننده درست شد.

وی افزود: این حمله نه ارزش نظامی داشت و نه پیروزی سیاسی محسوب شد، نه اسرائیل را راضی کرد و نه عربستان را، نه حمله کننده ها را قوی و پر زور نشان داد، نه درگیری ها در سوریه را به پایان آن نزدیک کرد، نه ضربه ای به کانون های قدرت در منطقه که تحولات دست آنهاست وارد شد و نه برای متحدان آمریکا تانی و اعتباری و امیدی و روحیه ای از آن درست شد. یعنی این حمله یک افتضاح کامل برای حمله کنندگان و تاییدکنندگان بود.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: علت این ناکامی و افتضاح بزرگ، ترس این سه کشور از عکس العمل روسیه و ایران بود و لذا قبلا به روسیه اطلاع دادند که یک حمله محدود خواهیم داشت. این سه کشور معامله تسلیحاتی با عربستان دارند و این حمله برای ارضای عربستان و دوشیدن بیشتر این کشور عقب مانده و مرتجع بود. بزرگترین فائده این حمله، رو شدن و آشکار گشتن ترس باطنی آنهاست و این در عملیات های نظامی بسیار سرنوشت ساز است.

وی افزود: عجیب است که یک کشور اسلامی مورد حمله مسیحی های افراطی و جنایتکار قرار می گیرد در عین حال مسلمانها تماشا می کنند و بلکه کشورهایی از منطقه که کشور اسلامی هستند، این حمله را تایید و آمریکا را به حمله بیشتر تشویق می کنند.

حضرت آیت الله عاملی در خاتمه اظهار داشت: جای تاسف است که یک کشور همسایه طی اعلامیه رسمی، این حمله را صدای وجدان بیدار بشریت خوانده است. معلوم نیست که این صدای وجدان بیدار بشریت چرا در یمن و بحرین شنیده نمی شود؟

وی ادامه داد: حمله عربستان به یمن منجر به بیش از ده هزار شهید و نزدیک به ۲۶۰ طفل شهید و ۱۶ هزار طفل مجروح و ناقص العضو گردیده است. مصادره صدای وجدان بشریت و استفاده ابزاری از آن شایسته یک کشور اسلامی نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا