آذربایجاناخبارایرانعمومی

نشست چشم انداز همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه سینما و تئاتر

«اصغر فارسی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان در نشست «چشم انداز همکاری ایران و جمهوری آذربایجان درحوزه سینما و تئاتر» که با حضور جمعی از کارگردانان و بازیگران سینما و تئاتر جمهوری آذربایجان برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار سینمای معنویت دانست و افزود: اشتراکات فرهنگی، تاریخی و اجتماعی بین دو ملت زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه فیلم و تئاتر می‌باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،فارسی هدف از برگزاری این نشست را یافتن راهکار‌های توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور در حوزه فیلم و تئاتر دانست و افزود: رایزنی جمهوری اسلامی ایران، برای ایجاد ارتباط مستمر میان نخبگان سینما و تئاتر دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و استفاده از تجربیات همدیگر در این بخش آمادگی کامل دارد.
«علی قسمت لالایف» مدیر تئاتر موزیکال دولتی جمهوری آذربایجان نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، به همکاری‌های متقابل دو کشور در زمینه تئاتر، اشاره کرد و گفت:: تئاتر جمهوری آذربایجان در در سال‌های اخیر حضور موثری در جشنواره تئاتر فجر داشته است.
«راسیم بالایف» یکی از مشهورترین هنرپیشگان جمهوری آذربایجان نیز به ساخت تعدادی از فیلم‌های مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان در گذشته مانند فیلم «زندان دیو» اشاره کرد و خواستار ارتباط نزدیک بین سینماگران و همکاری‌های دو جانبه شد.
در ادامه این نشست چند تن از فعالان عرصه تئاتر و سینمای جمهوری آذربایجان هم از جمله “انور ابلوچ ” از کارگردانان بنام جمهوری آذربایجان (که ایرانی تبار است) به تشریح سوابق همکاری‌های مشترک و اهمیت آن پرداختند و بر ضرورت توسعه این همکاری‌ها با توجه به مشترکات فراوان تاکید کردند.
در پایان این نشست، از آقایان بالایف، ابلوچ و کامران یونس از هنرمندان جمهوری آذربایجان که در سال‌های اخیر فعالیت‌های موثری در زمینه ساخت و بازی در فیلم‌های مشترک داشتند، با اهدای هدایایی تقدیر شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا