آذربایجاناخبارعمومی

نشست مقدماتی مسابقات نظامی جام دریا ۲۰۱۸ در باکو

در نشستی که در ستاد نیروی دریایی جمهوری آذربایجان برگزار شد نمایندگان چهار کشور ساحلی دریای خزر ، طرح و چگونگی برگزاری این مسابقات را بررسی شد.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، نشست مقدماتی «مسابقات بین المللی نظامی جام دریا – ۲۰۱۸» کشورهای حاشیه خزر با حضور ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.
در این نشست نمایندگان چهار کشور ساحلی دریای خزر شامل ایران ، جمهوری آذربایجان ، روسیه و قزاقستان حضور داشتند.
در این نشست که در ستاد نیروی دریایی جمهوری آذربایجان برگزار شد حاضران طرح و چگونگی برگزاری این مسابقات را بررسی کردند.
مسابقات بین المللی نظامی ‘ جام دریا ‘ در چارچوب « بازی های بین المللی نظامی -۲۰۱۸ روسیه » در آب های ساحلی جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.
حاضران در این نشست همچنین از برخی زیر ساخت های محل برگزاری مسابقات بین المللی در باکو بازدید کردند.
مسابقات بین المللی نظامی ‘جام دریا-۲۰۱۷ ‘ نیز از اول تا ۱۰ اوت (۱۰ تا ۱۹ مرداد ماه) سال گذشته با حضور ۳۰۰ تن از پرسنل نیروی دریایی و ۹ ناو به ظرفیت یک هزار تن از چهار کشور جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان و همچنین دو ناو «جوشن و پیکان» جمهوری اسلامی ایران در بندر باکو برگزار شد.
بر اساس نتایج اعلام شده در جلسه نهایی هیات داوران ناو « گ. – ۱۲۴» نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و نیز ناو موشک انداز «گراد اسوییاژسک» روسیه هر یک با کسب ۲۴۶ امتیاز برنده مسابقات بین المللی سال گذشته شدند.
همچنین ناو موشک انداز «جوشن» جمهوری اسلامی ایران و ناو موشک انداز «ساری آرکا» قزاقستان به ترتیب با کسب ۲۳۴ و ۲۲۷ امتیاز در این مسابقات بین المللی دوم و سوم شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا