آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری نشست ستاد هماهنگی ششمین دوره المپیاد زبان فارسی در باکو

نشست ستاد هماهنگی ششمین دوره المپیاد زبان و ادبیات فارسی با حضور اصغر فارسی، رایزن فرهنگی ایران در دانشگاه دولتی باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دومین نشست ستاد هماهنگی و سیاست‌گذاری ششمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی با حضور اصغر فارسی، رایزن فرهنگی ایران، مهدی کاظم‌اف، رییس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی باکو و جمعی از نخبگان و اساتید این دانشگاه چون جوانشیر محمداف، عصمت محمدآوا و آیگون علیزاده با همکاری دانشگاه دولتی باکو در محل این دانشگاه برگزار شد.

فارسی با اشاره به اجرای دقیق و منطبق بر استانداردهای قابل قبول جهت برگزاری المپیاد «زبان و ادبیات فارسی»، گفت: اجرای این المپیاد به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان و دوستداران زبان و ادبیات فارسی به این رشته با اهمیت و ضروری است.

سپس، رییس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی باکو، اظهار کرد: برگزاری چنین جلسات مشترک و مستمر در رابطه با همکاری‌های فرهنگی و علمی دو جانبه نقش بسزایی در ارتقاء سطح مناسبات علمی و فرهنگی خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است لابراتوار زبان و ادبیات فارسی که چند سال پیش به همت رایزنی فرهنگی ایران در محل کرسی زبان و ادبیات فارسی ایجاد شده بود، بروزرسانی شود.

در پایان این این نشست، مقرر شد کمیته اجرایی در رابطه با دیگر موارد باقی مانده تا اجرای المپیاد جهت تصمیم‌گیری نهایی طی هفته جاری در محل دانشگاه دولتی باکو، تشکیل شود.

همچنین در این جلسه هماهنگی در خصوص موارد مربوط به نحوه اجرایی و برنامه ای ششمین دوره المپیاد زبان فارسی و برگزاری مراسم تقدیر از برگزیدگان المپیاد و اهدا جوایز به آنان نیز، طرح شد.

بنابر اعلام این خبر، در حال حاضر بیش از۱۲۰ دانشجو  و فارسی‌آموز در این المپیاد که اول اردیبهشت‌ماه جاری در دانشگاه دولتی باکو برگزار خواهد شد، ثبت نام کرده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا