آذربایجاناخبارعمومی

تائید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی دادگاه قانون اساسی جمهوری آذربایجان

دادگاه قانون اساسی جمهوری آذربایجان، روز سه شنبه نتایج هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تائید و پیروزی الهام علی اف را به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج، هیات قاضیان دادگاه قانون اساسی، به ریاست «فرهاد عبد الله اف » ، گزارش نهایی کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور را بررسی و رای به صحت انتخابات و کسب ۸۶٫۰۲ درصد آرای مردم از سوی علی اف دادند.
بر اساس قانون اساسی جمهوری آذربایجان پس ازتائید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی دادگاه قانون اساسی ،مراسم سوگند رئیس جمهوری منتخب ظرف سه روز برگزار می شود.
علی احمداف دبیر اجرایی حزب حا کم ‘آذربایجان نوین ‘ در این ارتباط اعلام کرد که مراسم سوگند الهام علی اف فردا چهارشنبه برگزار می شود.
مظاهر پناه اف رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات نیزاعلام کرد که در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ داوطلب، نامزدی خو د را مطرح کرده و در میان آنها نامزدی هشت نفر از سوی این کمیسیون تائید شد.
وی افزود: ناظران ۶۱ نهاد بین المللی از ۵۹ کشور به چگونگی برگزاری این دوره انتخابات ریاست جمهوری نظارت کردند و ۷۴٫۳۰ درصد از مجموع ۵ میلیون و ۳۱۵ هزار واجد شرایط رای در پای صندوق انتخابات حاضر شده و به نامزد مورد نظرخود رای دادند.
هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان ۱۱ آوریل ( برابر ۲۲ فروردین ) جاری در ۱۲۵ حوزه انتخابات در سراسر این کشور برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا