آذربایجاناخبارایرانعمومیویژه

آخرین آرزوی امام جماعت مسجد «امام امت» باکو:لغو حکم ممنوع خروج بودنش از آذربایجان و زیارت بارگاه حضرت معصومه(س)و امام رضا(ع)

حاج معصوم نوروزوف، امام جماعت مسجد «امام امت» روستای «بلبله» در حومه باکو، مسجدی که به علت فشارهای دولت باکو نامش از «مسجد امام خمینی (ره)» به «مسجد امام امت» تغییر داده شد تا شاید دولت باکو دست از سر نمازگزاران این مسجد بردارد،  در بستر بیماری برای لغو حکم ممنوع الخروج بودنش از جمهوری آذربایجان دعا می کند و می گوید : « آخرین آرزویم این است که بتوانم به زیارت حضرت معصومه (س) و امام رضا ( ع ) بروم و اگر پس از آن بمیرم، دردی نخواهم داشت. »

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حاج رامین بایرام اف، سردبیر پایگاه اینترنتی «اسلام – آذری» با انتشار «خواهش نامه ای» از تمامی مسلمانانی که این پیرمرد مومن را می شناسند و کسانی که او را نمی شناسند، درخواست کرده است برای رفع ممنوعیت خروج حاج معصوم نوروزوف و ایجاد امکان زیارت حضرت معصومه (س ) و امام رضا (ع) برای این پیرمرد خیّر و مومن ، تلاش کنند.

در این پیام آمده است : « حاج معصوم در زمان مواجهه جامعه اسلامی جمهوری آذربایجان با مشکلات ، در « مسجد امام امت » برای محبوسان دعا می کرد. اما، روزی از روزها خود نیز به فهرست زندانیان اسلام گرا افزوده شده و به زندان افتاد. در زندانی که جوانان محبوس، نیمه جان باقی مانده خود را از دست می دادند، سلامت این ریش سفید نیز رو به وخامت گذاشت. پس از آزادی از زندان، با تلاش پزشکان ، قدری بهبود یافت و قصد داشت برای معالجه و زیارت، به ایران سفر کند. زمانی که می خواست برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر کند، از ممنوع الخروج شدنش باخبر شد و غم تمامی وجودش را فرا گرفت. »

یکی از بانوان حاضر در کاروان زائران امام رضا (ع) می گوید : « وقتی حاج معصوم خبر ممنوع الخروج شدنش را شنید،  غمی که چهره اش را فرا گرفت و اشک چشمانش ، مرا هم خیلی ناراحت کرد. نتوانستم خودم را نگه دارم و به همراه او گریه کردم.»

دولت باکو پیش تر، روح الله نوروززاده، فرزند حاج معصوم را که در شهر قم به تحصیل علوم دینی مشغول است، به جمهوری آذربایجان ممنوع الورود کرده است.

حاج معصوم نوروزوف، پدرخانم حجت الاسلام آبگل سلیمانف، روحانی سرشناس جمهوری آذربایجان است که وی نیز بخاطر مخالفت با بخشنامه ممنوعیت حجاب برای دختران دانش آموز به ۱۲ سال زندان محکوم شده و در زندان به سر می برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا