آذربایجاناخبارعمومینارداران

نماینده مجلس جمهوری آذربایجان: نماد کشف حجاب در نارداران نصب شود

در چارچوب تلاش های جریان های لائیک برای تغییر ماهیت مذهبی روستای مشهور « نارداران » در جمهوری آذربایجان ، زاهد عروج، از نمایندگان شیعه ستیز مجلس جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد مجسمه «زن کشف حجاب کرده»،  در نارداران نصب شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،زاهد عروج در مقاله ای تحت عنوان « مانیفست یک جوان؛ فاطمه ای که طالع (سرنوشت) خود را تغییر داد یا طالع باقرزاده ای که تغییر نکرد »، در پایگاه اینترنتی « مدرن »  با اذعان به نقش مهم مذهبیون در نهضیت آزادیبخش جمهوری آذربایجان در اواخر عمر شوروی، نوشت : « تصادفی نیست که رهبران جبهه خلق  ،   مشتاقائی ها، ناردارانی ها ، بالاخانه ای ها و اهالی  سایر کانون های انقلاب را ، نیروی اصلی ضربت تلقی می کردند و به آنها در جلوی تریبون جای می دادند…. بعدها کشورهای همسایه ( ایران ) در نارداران به حاکمیت رسیدند. دولت هایی که در صدور دین، تجربه ای به بزرگی خلافت داشتند، به لحاظ معنوی توانستند روستاهای اطراف باکو را همانند قره باغ  از ما جدا کنند.  برای من خیلی جالب بود که (بدانم) آیا فقط بخاطر عقیده دینی بود که بستن چشم نزدیک به هفت هزار انسان ( اهالی نارداران ) امکان پذیر شده بود یا  در اینجا فنون دیگری نیز به کار گرفته شده بود».

زاهد عروج در این مقاله، با ادعای اینکه تلاش می شد در نارداران ، سیاهی قرون وسطایی حاکم شود و اهالی این منطقه به «مخالفان زیرزمینی» تبدیل شده بودند ، افزوده است : « وحشتناک تر اینکه ، مکانی که  در آنجا تمامی دیوارها  و  نمادهای زندگی ، کاملا با  گزیده هایی از کلام های کتاب های مقدس  پر بود ، به خاطر بدهی برق یا  برای خدمت جوانان فراری از سربازی در ارتش های بیگانه ، کاملا آماده شده بودند. در جایی که  روشنایی نیست، در آنجا قطعا سیاهی حکمرانی خواهد کرد».

این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان با تجلیل از پایگاه اینترنتی « مدرن » بخاطر مصاحبه با زنی ناردارانی الاصل که کشف حجاب کرده و مدعی است بخاطر کشف حجاب و تحصیلات عالیه، ترقی کرده و  با کنار گذاشتن عادات و سنن نارداران ، موفق به تحصیل در اروپا شده است، افزوده است : « باید مجسمه  این دختر را که روشنایی بخش نارداران شده است، در جلوی مدرسه نارداران برپا کرد. چنین نمادی را حتی نویسنده ای تخیل پرداز نیز نمی توانست خلق کند. چنین مانیفست هایی را به فیلم و آثار هنری تبدیل کنید. بگذارید ملت قهرمان خود را بشناسد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا