آذربایجاناخبارعمومی

پس از تحمل۵ سال و۶ ماه سه تن از زندانیان حجاب در جمهوری آذربایجان از زندان آزاد شدند

سه تن از زندانیان اسلامگرای جمهوری آذربایجان که از تاریخ ۵ اکتبر سال ۲۰۱۲ در اعتراض به محدودیت ورود دانش آموزان دخترِ محجبه به مدارس به حبس محکوم شده بودند، پس از تحمل ۵ سال و ۶ ماه از زندان آزاد شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی راکورس تی وی ، سه تن از زندانیان اسلامگرای جمهوری آذربایجان به نام های، طرلان آقاداداش اف، روشن الله وئردی اف و الهام حاتم اف که در تاریخ ۵ اکتبر سال ۲۰۱۲ در اعتراض به محدودیت ورود دانش آموزان دخترِ محجبه به مدارس در جمهوری آذربایجان بازداشت و به حبس های بلند مدت محکوم شده بودند، پس از تحمل ۵ سال و ۶ ماه زندان آزاد شدند.

طرلان آقاداداش اف در گفتگویی کوتاه با پایگاه خبری “اسلام آذری” در ارتباط با آزادی خود و همبندانش عنوان کرد: از خداوند متعال آزادی تمامی روحانیون و دیندارانی را که به ناحق بازداشت و زندانی شده اند طلب می کنم. از تمامی کسانی که تا به امروز حمایت مادی و معنوی خود را از ما دریغ نکرده اند کمال تشکر را دارم.

به گفته طرلان آقاداداش اف از بازداشت شدگان اکتبر سال ۲۰۱۲، هنوز سه تن دیگر در زندان به سر می برند.

لازم به ذکر است؛ بازداشت شدگان تظاهرات اعتراض آمیز ۵ اکتبر سال ۲۰۱۲ که هم اکنون در زندان به سر می برند به ترتیب داوود کریم اف، تئلمان شیرعلی اف و ائلشاد رضااف می باشند که براساس احکام صادر شده از سوی دادگاه ۶ ماه دیگر آزاد خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا