آذربایجاناخبارعمومیقره باغ

پایگاه اینترنتی مدراتور جمهوری آذربایجان: رییس آمریکایی گروه مینسک، شیطان پرست است

پایگاه اینترنتی « مدراتور » جمهوری آذربایجان نوشت « اندرو شافر » ، رییس آمریکایی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را عضو فرقه « شیطان پرستی » است و باکو باید فعالیت این گروه در زمینه حل مناقشه قره باغ را متوقف کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،مدراتور با اشاره به برگزاری همایش « قره باغ کوهستانی و جمهوری آذربایجان؛ چشم اندازهای پیشرفت در روند مذاکرات صلح قره باغ » در « دانشگاه ییل » و سخنرانی «روبرت آوستیان» ، نماینده دائمی جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی در آمریکا در این همایش نوشت : « در این همایش ، جان ایوانس، سفیر پیشین آمریکا در ارمنستان و کری کاوانو ، رییس آمریکایی پیشین گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز حضور داشتند. مهمتر اینکه، مجری این همایش ، توماس گرخم ، مشاور پیشین رییس جمهوری آمریکا و عضو هیات علمی «دانشگاه ییل» بوده است. «دانشگاه ییل» از مراکز علمی آمریکاست که فراماسون ها و شیطان پرستان در آنجا پرورش داده می شوند. شماری از مشاهیر آمریکا، از جمله بیل کلینتون، بوش های پدر و پسر، روسای جمهوری پیشین آمریکا و نیز هیلاری کلینتون، و جان کری، وزیران خارجه پیشین آمریکا از فارغ التحصیلان «دانشگاه ییل» هستند. اندرو شافر، رییس آمریکایی کنونی گروه مینسک نیز از فارغ التحصیلان همین دانشگاه است و احتمال می رود از اعضای لژ شیطان پرستی « استخوان و جمجه » باشد.در این صورت، از گروه مینسک که به مدت حدود ۲۶ سال سرنوشت قره باغ در اختیارش گذاشته شده است، جز دشمنی چه انتظاری می توان داشت؟ »
مدراتور با اشاره به سفر اخیر «باکو ساآکیان» ، رییس جمهوری خودخوانده قره باغ به آمریکا ، به نقل از جمشید نوری اف ، تحلیلگر سیاسی افزوده است : « دولت آمریکا طی حدود ۳۰ سال ، موضعی چندرو و خائنانه در مساله قره باغ اتخاذ کرده است. دوستی آمریکا با جمهوری آذربایجان در حد صفر است. هر وقت جمهوری آذربایجان برای آمریکا لازم می شود، “حقوق بشر” و ” حق و عدالت” به یاد کاخ سفید می افتد. حال آنکه، در حقوق بین الملل، زندگی با حسن همجواری و تامین امنیت بین المللی، از اصول اولویت دار است و حقوق بشر و سایر اصول پس از آنها قرار دارند. آمریکا که هیچ گاه احترامی به حقوق بین المللی نمی گذارد، هیچ توجهی به تجاوز و ترور و حمایت ارمنستان از تجزیه طلبی ضد ملت جمهوری آذربایجان ندارد. آمریکا می خواهد ارمنستان و جمهوری آذربایجان را در تنش روزافزون میان آمریکا و روسیه، در کنار خود داشته باشد. از این نظر، شرایط فراهم کردن برای سخنرانی « روبرت آوتیسیان » ، به اصطلاح نماینده جمهوری خودخوانده قره باغ در آمریکا در دانشگاه بانفوذ ییل و حضور مقامات پیشین آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا در آنجا، تعجب آور نیست. سازمان شیطان پرستی «لوتسیفرها» هم که سازمانی خطرناک برای انسانیت است، در همین دانشگاه ییل تشکیل شده است. »
جمشید نوری اف افزود : « در پشست سر این اقدام دانشگاه ییل ، سیاست شیطانی آمریکا برای برهم زدن مناسبات موجود در چارچوب های جمهوری آذربایجان – روسیه ،جمهوری آذربایجان – ترکیه و جمهوری آذربایجان – ایران و منزوی و تابع کردن جمهوری آذربایجان قرار دارد. به علت اینکه گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از سال ۱۹۹۲ تاکنون هیچ تاثیر مثبتی در حل مناقشه قره باغ نداشته است، جمهوری آذربایجان باید خواهان پایان فعالیت این گروه و تغییر میانجیگران بشود. یعنی ، این گروه نباید باشگاهی مسیحی باشد. باید در کنار سه دولت مسیحی، سه دولت مسلمان نیز عضو این گروه بشود. مثلا ، ترکیه ، قزاقستان، پاکستان ، اندونزی و حتی ایران می توانند عضو این گروه بشوند. در غیر این صورت، ارزشی ندارد که درباره حل سیاسی بحران قره باغ سخن گفته شود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا