آذربایجاناخبارعمومینارداران

اسلام گرای ناردارانی در دادگاه:اگر می خواهند مرا بکشند، خواهش می کنم به یک باره این کار را بکنند تا هم من و هم آنها راحت شویم

ابوالفضل بنیادوف، صاحب منزلی که به علت برگزاری مجلس عزاداری حسینی در نارداران در آستانه اربعین در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ مورد حمله پلیس باکو واقع شد و بخاطر اصابت گلوله مصدوم و به علت معالجه نشدن در دوره بازداشت معلول شد، در اعتراض به فشارهای مقامات امنیتی جمهوری آذربایجان بر وی و خانواده اش، در دادگاه گفت : « اگر می خواهند مرا بکشند، خواهش می کنم به یک باره این کار را بکنند تا هم من و هم آنها راحت شویم.»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « آزادلیق » ابوالفضل بنیادوف که به علت معلولیت، از زندان به حبس خانگی فرستاده شده است، در جلسه دادگاه رسیدگی به جرایم سنگین به ریاست قاضی افغان حاجی اف گفت : « از نوزدهم مارس اجازه ورود خویشاوندانم به منزلم را نمی دهند. بیش از ۱۵ روز است که اجازه نمی دهند پزشک پیشم بیاید یا برایم دارو آورده شود. من نمی توانم از جایم تکان بخورم. کسی هم نیست که برای عوض کردن رختخوابم کمک کند. اگر می خواهند مرا بکشند، خواهش می کنم به یک باره این کار را بکنند تا هم من و هم آنها راحت شویم.»
قاضی دادگاه گفت در این باره از اداره پلیس منطقه صابونچی ( ابوالفضل بنیادوف در منزلش در نارداران در حوزه استحفاظی این اداره پلیس در حبس خانگی است)، توضیح خواسته خواهد شد.
جلسه بعدی دادگاه در روز ۲۰ آوریل برگزار خواهد شد.
ابوالفضل بنیادوف در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ به همراه ( حجت الاسلام) طالع باقرزاده ، رییس « جنبش اتحاد مسلمانان » و تعدادی از اعضای این جنبش در نارداران دستگیر شد. وی پس از نگهداری در زندان به مدت یک سال و یک ماه ، به علت وخامت حالش به حبس خانگی فرستاده شد و از آن زمان نیروهای پلیس در مقابل منزلش مستقر هستند. از ماه آگوست ۲۰۱۷ دادگاه محاکمه ابوالفضل بنیادوف آغاز شده است و هر بار وی بر روی برانکارد به دادگاه آورده می شود.
در این دادگاه ، به همراه ابوالفضل بنیادوف ، الخان اسکندروف نیز محاکمه می شود. الخان اسکندروف متهم است که در پنجم نوامبر ۲۰۱۵ ، در تجمع اعتراض به دستگیری حاج الچین قاسم اف، معاون « جنبش اتحاد مسلمانان » در مقابل اداره پلیس منطقه صابونچی شرکت داشته است. الخان اسکندروف می گوید در این تجمع اعتراض آمیز حضور نداشته است.
در جلسه دادگاه، نه تن از همکاران پلیس به ادای شهادت درباره این واقعه پرداختند. یکی از این شهود به نام طیار جمال اف گفت به علت اصابت سنگ از ناحیه دست مجروح شدم. پلیس ها هیچ یک از متهمان را نشناختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا