آذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومیقره باغقره باغ

لاوروف خواستار حل مناقشه قره باغ در چارچوب نشست کازان شد

وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با “ریا نووستی” از حل مناقشه قره باغ در چارچوب نشست “کازان” و با تاکید بر لزوم اعتماد متقابل میان طرفین خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌‌وگو با آژانس خبری “ریانووستی” اظهار داشت: برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ طرفین باید بر مبنای اصول قید شده در نشست کازان در سال ۲۰۱۱ حرکت کرده و بی اعتمادی موجود میان طرفین را برطرف نمایند.

وی افزود: مهمترین اقدام در این خصوص امتناع از بی اعتمادی موجود میان طرفین مناقشه و متمرکز شدن بر روی طرح‌‌های واقع گرایانه و عملگرایانه است.

لاوروف خاطر نشان کرد: آماده سازی نشست کازان در سال ۲۰۱۱ با جدیت و دقت بسیار از سوی سران گروه مینسک صورت پذیرفته بود اما زمان برگزاری نشست موضوعات و مسائل جدیدی مطرح شد و البته این کاملا طبیعی بود.

وی با بیان اینکه نباید به این موضوعات به عنوان مانع نگاه کرد بلکه باید کارها به صورت متداوم انجام داد، تاکید داشت: باور دام که اکثر موضوعات مطرح شده در نشست کازان امروز نیز موضوعیت دارند.

وزیر خارجه روسیه در پایان گفت: نتایج حاصل شده در بین این سال‌ها مطمئنا بیهوده نبوده است، یقینا در طول این چند سال طرح‌ها و ایده‌های جدیدی شکل گرفته است و روسای گروه مینسک نیز در این زمینه با رهبران دو طرف به مذاکره پرداخته‌اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا