آذربایجاناخبارایران

ینی مساوات از کنفرانس خبری رییس گروهک تجزیه طلب ضدایرانی در باکو خبر داد

سرکرده های یک گروهک تجزیه طلب ضدایرانی و یک گروه موسوم به «دیاسپورای جمهوری آذربایجان » با برگزاری کنفرانس خبری در باکو از توافق این دو گروهک برای اتحاد خبر دادند.

 به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه « ینی مساوات » ، (گروهک) «سازمان وحدت ملی آذربایجانی های دنیا» که مقرش در شهر مالمو سوئد است و (گروهک) « انجمن آذربایجانی های دنیا» که در شهر کلن آلمان مستقر است، درباره اتحاد به توافق رسیدند.  

رهبران این دو سازمان که در سفر باکو به سر می برند ، درباره برگزاری همایش سراسری اتحاد و نیز فعالیت هایی که برای افزایش نفوذ بین المللی آذربایجان انجام می شود، کنفرانس خبری برگزار کردند.  

ابتدا در این کنفرانس خبری به احترام شهدای نبرد آوریل دو سال قبل، یک دقیقه سکوت  و سرود ملی نواخته شد.  

جواد درختی ، رییس ( گروهک ) «سازمان وحدت ملی آذربایجانی های دنیا» گفت : « به توافق رسیدیم که این سازمان ها را در یک جا متحد کنیم. در کشورهای خارجی سازمان های زیادی داریم. آنها نه برای «آذربایجان یکپارچه» ، فقط و فقط برای آذربایجان تلاش می کنند. ما به عنوان دیاسپورا ( جمعیت مهاجر) برای حمایت از حقوق «آذربایجان یکپارچه» و رساندن صدای آن به دنیا موجود هستیم.  به این کشور که وطن مادری مان است، با روادید سفر می کنیم. خواه دولت و خواه مخالفان ، بعضا ما را به برنامه هایشان دعوت می کنند.  اما، ما نمی پذیریم. زیرا، ما سازمانی مستقل هستیم و انسان هایی مستقل هستیم که بطور مستقل فکر می کنیم.  آمدنمان به اینجا، با ( سالگرد ) نسل کشی آذربایجانی ها ارتباط دارد. چرا که یکصد سال قبل ، هم در شمال و هم در جنوب آذربایجان، ارامنه و آسوری ها و سایرین مرتکب نسل کشی شده اند.   متاسفانه تاکنون در «آذربایجان جنوبی» ( نام جعلی رایج در جمهوری آذربایجان برای معرفی مناطق آذری نشین ایران ) تحقیقات عمیقی در این باره انجام نشده است. » 

رشاد قلی اف ، رییس «انجمن آذربایجانی های دنیا» نیز گفت : « سازمان ما به عنوان سازمانی بین المللی در آلمان به ثبت رسیده است. از سپتامبر ۲۰۱۶ سازمان ما برنامه های مختلفی را اجرا کرده است.  می دانید که دو سال قبل در ماه آوریل نبردهایی روی داد و در همان زمان سازمان ما به دیاسپورای ارمنی و سازمان های کشورهای مختلف نامه هایی ارسال کرد و در نتیجه آن رییس پارلمان اروپا بیانیه صادر کرد و  خروج فوری و بی قید و شرط ارمنستان  را از اراضی اشغالی آذربایجان مطالبه کرد. هنوز هم اسرا و گروگان هایی از آذربایجان وجود دارند که حل این مساله، در دستور کار اصلی سازمان ما قرار دارد.  »

در این مراسم رهبران و سایر اعضای این سازمان ها سخنرانی و مذاکره کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا