آذربایجاناخبار

دستیار رئیس جمهوری آذربایجان: باکو به ابزار قدرت های جهانی و منطقه ای تبدیل نمی شود

دستیار رئیس جمهوری آذربایجان گفت:سیاست مستقل الهام علی اف به نیروهای خارجی اجازه نمی دهد، جمهوری آذربایجان را به ابزاری در سیاست منطقه ای و بین المللی خود تبدیل کنند .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، علی حسن اف، روز جمعه طی سخنانی در نشست حفظ ارزش های ملی و معنوی در رسانه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی، افزود: جمهوری آذربایجان مستقل و محبوب موجب نگرانی برخی کشورها است .
وی تصریح کرد: نیروهایی وجود دارند که علاقمند به کسب بلاعوض ذخایر انرژی جمهوری آذربایجان هستند ولی خواست آنها با اراده رییس جمهوری کشورمان روبرو می شود .
وی با اشاره به اینکه ما هرگز به استفاده از آذربایجان علیه کشورهای دیگر اجازه ندادیم و نخواهیم داد، گفت : این سیاست ما مطابق با منافع برخی کشورها نیست .
وی ،بدون نام بردن از کشوری ،افزود: بحث درباره برخی نیروها و کشورها است و یکی از همان نیروها در سال ۲۰۰۳ میلادی ( در سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ) برای ایجاد ناآرامی ها در جمهوری آذربایجان تلاش کردند .
دستیار رئیس جمهوری آذربایجان، برگزاری این نشست به ابتکاری شورای مطبوعات این کشور را رساندن نگرانی های در این ارتباط از طریق رسانه ها به جامعه جمهوری آذربایجان عنوان کرد .
حسن اف گفت : کشورهای کوچک در برابر فشارهای خارجی آسیب پذیر هستند و به هم زدن ثبات در این کشورها نیز آسانتر است، ولی هر گونه فشارهای داخلی و خارجی اگر چه از حمایت های جامعه برخوردار نشود ، نمی تواند موفق شود و همه ما باید در راستای حفظ ثبات در جمهوری آذربایجان تلاش کنیم .
وی با اشاره به اینکه بخش اعظم جامعه جمهوری آذربایجان از سیاست الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان حمایت می کنند و نظرسنجی های اخیر نیز این واقعیت را نشان می دهد ، گفت : ما باید در راستای حفظ ثبات در کشورمان تلاش کنیم و در غیر این صورت می توانیم شاهد بی ثباتی و ناآرامی های که در برخی کشورهای خاور میانه حاکم است ، شویم .
یعلی حسن اف افزود: در هر دوره انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان ، نیروهای ذی نفع در کشورمان و مخالفان ما برنامه های خصومت آمیز را طراحی می کنند .
سال ۲۰۰۳ که حسن اف در سخنرانی امروز خود به آن اشاره کرد، سال درگذشت حیدرعلی اف رئیس جمهوری فقید جمهوری آذربایجان است ، پس از درگذشت او پسرس الهام علی اف نامزد ریاست جمهوری شد ، در آن زمان رهبر حزب غربگرای مساوات بود با تکیه بر حمایت غربی ها بعنوان رقیب اصلی الهام علی مطرح شد، در آن دوره تظاهرات گسترده هواداران این حزب در باکوبه خشونت کشید.
جمهوری آذربایجان در حال حاضر در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و ۱۱ آوریل ( برابر ۲۲ فروردین ماه ) دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار خواهد شد .
حزب مساوات و برخی احزاب مخالف دولت این انتخابات را تحریم کرده اند و این فعالان تبلیغات ضد دولت علی آف در کشورهای اروپایی به راه انداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا