اخبارعمومیگرجستان

توافق گرجستان و رژیم صهیونیستی درباره افزایش مبادلات تجاری

گرجستان و رژیم صهیونیستی درباره افزایش مبادلات تجاری طی پنج سال آینده و رسیدن به یک میلیارد دلارگردش تجاری در سال به توافق رسیدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری نیوزگئورگیا،دمیتری کومسیشویلی وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان ،در پی دیدار با «الی کوئن» وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این مطلب به خبرنگاران ،گفت: در این دیدار در باره شرایط سرمایه گذاری در گرجستان تبادل نظر شد.
وی که در راس یک هیات اقتصادی، به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرده است، افزود:اسرائیل – رژیم صهیونیستی -از اولین سرمایه گذاران در اقتصاد گرجستان بوده و در حال حاضر ۲۷۱ شرکت اسرائیلی در این کشور فعال بوده و مجموع سرمایه گذاری آنها ۱۲۴ میلیون دلار است.
در این دیدار طرفین در مورد راهکارهای افزایش حجم گردش تجاری و توسعه روابط دوجانبه،چشم انداز همکاری در حوزه حمل و نقل ، فناوری پیشرفته ، حمایت از استارتاپ ها و گردشگری بحث و تبادل نظر کردند.
بنا به آمار رسمی رژیم صهیونیستی، از نظر تعداد سفرهای گردشگری به گرجستان در سال ۲۰۱۷ میلادی در رده هفتم قرار می گیرد.
وزیر اقتصاد گرجستان ، از همتای خود برای سفر به گرجستان دعوت کردو قرار شد این سفر ۱۰ ماه می در روز افتتاح کارخانه مشترک گرجستان و رژیم صهیونیستی تحقق یابد.
وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان در این سفر در میز گرد مجمع تولید کنندگان رژیم صهیونیستی با حضور مسئولان شرکت های بزرگ فعال در حوزه های حمل و نقل ، فناوری های پیشرفته ، مالی و مخابرات شرکت خواهد کرد.
دیدار با مسئولان شرکت تولید کننده تجهیزات نظامی ‘ ELBIT ‘ از برنامه سفر دمیتری کومسیشویلی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا