اخبارعمومیگرجستان

وزیر دارایی گرجستان: گرجستان نقش محوری در بازسازی جاده ابریشم دارد

وزیر دارایی گرجستان با بیان اینکه کشورش نقش محوری در بازسازی جاده ابریشم دارد ،گفت : هدف ما تقویت ظرفیت های ترانزیتی و تبدیل گرجستان به یک مرکز حمل و نقل و لجستیکی در منطقه است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا، «ماموکا واختادزه» طی سخنانی در مراسم امضای توافقنامه ساخت ترمینال جدید در بندر باتومی گرجستان افزود: گرجستان در توسعه دالان های حمل و نقل منطقه از جمله جاده بزرگ ابریشم نقش محوری دارد.
وی افزود: گرجستان در این ارتباط طرح های مهم ساخت بندر آناکلیا ، بازسازی خطوط ریلی ، احداث خط ریلی باکو – تفلیس – قارص ، بزرگراه شرق – غرب ، ساخت مراکز لجستیکی تفلیس و کوتایسی را در خاک خود اجرا می کند.
به گفته وی ، هدف از اجرای این طرح ها تبدیل گرجستان به مرکز حمل و نقل و لجستیکی در منطقه است که درآمدهای قابل توجه و اشتغال جدید را در این کشور در پی خواهد داشت.
واختادزه در بخشی از سخنان خود گفت : در سال های اخیر سرمایه گذاری کلان جمهوری آذربایجان و کشورهای آسیای مرکزی به صنعت شیمیایی را مشاهده می کنیم و گرجستان با توجه این سرمایه گذاری که منجر به ایجاد محموله های بزرگ برای حمل و نقل در حوه خزر می شود ، ظرفیت های ترانزیتی خود را با هدف جابجای این محموله ها تقویت می کند.
بر اساس توافقنامه امضا شده میان دولت گرجستان و شرکت Wondernet Express ، این شرکت بین المللی لجستیکی برای اجرای طرح ساخت ترمینال چند منظوره در بندر باتومی ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.
برنامه ریزی شده است با اجرای این طرح، کودهای تولیدی کشورهای آسیای مرکزی از طریق بندر باتومی گرجستان به بازارهای جهانی حمل و نقل شود .
این ترمینال مدرن جزو دالان حمل و نقل آسیای مرکزی – جمهوری آذربایجان و گرجستان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا