آذربایجاناخبارعمومیقره باغ

انتقاد نماینده مجلس جمهوری آذربایجان از رویکرد دوگانه آمریکا در موضوع قره باغ

یک نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در سخنانی با انتقاد از موضع واشنگتن در زمینه «قره‌باغ» گفت که آمریکا میانجی‌ای بی‌طرفی نیست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «ترند»، «المان ممدوف» در این زمینه گفت که دیدار سفیر آمریکا با «باکو ساهاکیان» رئیس خودخوانده «آرتساخ» (قره‌باغ کوهستانی) نشان از عدم بی‌طرفی واشنگتن به عنوان یک میانجی در حل این موضوع است.

بر این اساس، «رابرت سکوتا» سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان بعد از دیدار با ساهاکیان به وزارت خارجه جموری آذربایجان احضار شد.

المان ممدوف در گفت‌‌وگو با ترند نیوز تاکید کرد که آمریکا میانجی بی‌طرفی در حل موضوع قره‌باغ نیست.

وی در این زمینه اظهار داشت: «ملاقات جدایی‌طلبان با آمریکا موضوع امروز یا دیروز نیست. این پروسه از سال ۱۹۹۲ به این سو ادامه دارد. بنابر این،چگونه می‌توانیم امید داشته باشیم که کشورهای گروه مینسک تنش قره‌باغ را عادلانه حل کنند؟»

وی در ادامه افزود که سفر ساهاکیان به آمریکا نمونه آشکار از رویکرد دوگانه آمریکا در این زمینه است.

پیشتر «الین سلیمانوف» سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا نیز طی دیدار با مقام‌های آمریکایی مراتب اعتراض باکو را به اطلاع وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۹۰ بر سر منطقه ناگورنو قره‌باغ با هم درگیر هستند. در این مدت ده‌ها نفر در جریان درگیری‌ها میان دو کشور کشته شده‌اند.

این منطقه کوهستانی چهارراهی مهم و راهبردی برای انتقال خطوط نفت و گاز است و ۲ کشور معتقدند قره‌باغ از ده‌ها سال پیش به آن‌ها تعلق دارد.

گفتنی است، ایران نیز بر اساس سیاست‌های حسن همجواری همواره در تلاش است  مشکل‌ و اختلاف‌های ارضی و مرزی این دو کشور هرچه سریعتر برطرف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا