آذربایجاناخبارایرانعمومینارداران

حجت الاسلام نظری خطاب به مسئولان آذربایجان:هیچ کس نمی تواند علم امام حسین (ع) را به زمین بزند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حاکمیت آذربایجان باید عبرت بگیرند همانگونه که رژیم پهلوی نتوانست علم امام حسین (ع) را به زمین بزند، در آذربایجان نیز نمی توانند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حجت الاسلام نظری در مراسم  گرامیداشت ارتحال رهبر فقید حزب اسلام گرایان جمهوری آذربایجان و یادبود شهدای عملیات بدر و خیبر در زنجان اظهار داشت: این جلسه در ایام خاص پایان سال و همزمان با سالگرد شهادت شهید باکری برگزار شده است که به جوانان توصیه می کنم نحوه رفتن این شهید گرانقدر به جزیره را مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه ضروری است جوانان جواب سئوالاتی از جمله اینکه چرا شهید باکری به جزیره رفت و علیرغم اصرار شهید کاظمی حاضر به بازگشت نشد و به شهید کاظمی گفت اگر میخواهی با هم باشیم تو اینجا بیا،تصریح کرد: اسفند ماه عجیبی است که باید حوادث آن مورد توجه جوانان باشد.

این استاد حوزه با اشاره به مراسم سالگرد حاج اکرام از بزرگان نارداران آذربایجان، ادامه داد: انقلاب اسلامی همانند انسان است و همانگونه که انسان دارای اندیشه و فکر است،رفتار انسان به اندیشه وابسته است،انقلاب نیز وابسته به اندیشه است که اندیشه انقلاب اسلامی قرآن و عترت است.

حجت الاسلام نظری اندیشه انقلاب را به عنوان شاخص عنوان کرد و افزود: هر حرکتی که با قرآن و اهل بیت (ع) همخوانی دارد ملاک حقانیت است و غیر این باطل است،امسال چندین جریان به وقوع پیوست که برخی ها دچار مشکل در تشخیص شدند.

وی با اشاره به جریان نفوذ در سال جاری، گفت: مواردی در سال جاری اتفاق افتاد که با وجود تاکید مقام معظم رهبری موضوعات دست نا اهل افتاد، افزود: هئیت ثارالله زنجان می تواند در این زمینه پیشتاز بوده و با باز شدن واحد بین المللی آن می تواند جریان ساز باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه افرادی که دیروز کار دستشان بود، امروز به نام امام زمان (عج) جریان انحرافی را ایجاد کردند، یادآور شد: جریان تصوف نیز در گناباد و پاسداران تهران حرکت های غیر معقولی را انجام دادند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به شهادت هشت نیروی انتظامی در این جریانات، برضرورت شناخت جوانان با این حرکت ها تاکید کرد و گفت: گنابادی ها بیشتر به دنبال انحراف بودند.

این استاد دانشگاه جریان تشیع لندنی را از دیگر موضوعات پیش آمده در سال جاری دانست و گفت: جریان شیرازی از مهمترین بخش های جریان تشیع لندنی است و هر دو از یک چشمه جریان دارند.

حجت الاسلام نظری گفت: تشیع لندنی از جریان هایی است که با ما کار داد همانگونه که ما هم با آنها کار داریم اینها به جنگ با داعش نیامده و شهدای مدافع حرم نداشتند.

وی برضرورت مطالعه در خصوص چنین جریان هایی از سوی هئیت های مذهبی و جوانان تاکید کرد و گفت: رساله های جدیدی از سوی چنین جریان هایی در برخی کشورها توزیع می شد که جلوگیری شد.

این استاد حوزه بیان داشت: در زمینه حجاب نیز با چند حرکت غیر اخلاقی کوتاه نمی آییم، با چنین حرکت هایی انقلابی رخ نمی دهد، نهضت خونین عاشورا بر سر نماز، حجاب و عفاف روی داد اینها نمی توانند جریان خیابان انقلاب را راه بیندازند.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: جریان های نفوذ،گنابادی ها و تشیع لندنی و بیداری اسلامی از سوی جوانان مورد توجه قرار گرفته و مطالعه شود.

وی با اشاره به نابودی داعش در سوریه و عراق،گفت: بیداری اسلامی بزرگترین حرکت انقلاب اسلامی و باید هئیت های مذهبی شهید تربیت کنند، هنوز هم به فرهنگ شهادت در جامعه نیازمندیم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: جوانان باید در زمینه های مقاومت و بیداری اسلامی کوتاه نیامده و با ارتباط گیری با شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم عزم خود را برای بیداری اسلامی آماده کنند.

حجت الاسلام نظری مرور گذشته را ضروری دانست و گفت: دشمن نام ما را مار سمی و تشیع صفوی گذاشته است اما باید به برکت نیروهای انسانی و افرادی همچون سردار سلیمانی اجازه نداد دشمنان به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: قصه نارداران آذربایجان باید به موجی در فضای مجازی تبدیل شده و همه موضوعاتی که در این منطقه اتفاق می افتد، بیان شود.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: در زلزله منجیل اهالی نارداران در بیرون از منزل سپری کردند تا با مردم این منطقه همدردی کنند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به کمک های مردمی مردم این خطه، گفت: من از مردم این منطقه تجلیل می کنم.

وی با بیان اینکه افراد این منطقه برای دفاع از حقانیت امام حسین (ع) زندان های طولانی را سپری کردند، گفت: امروز مردم منطقه آذربایجان از این حرکت های انقلابی دفاع می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: دشمنان، ایران را مقصر در قصه های نارداران می دانند،حاج اکرام با وجود اینکه بسیار کسالت داشت اما اجازه ندادند در دوران اسارت دکتر به وی سربزند.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ترک و فارس در کنار هم به شهادت رسیدند، افزود: امروز دشمنان برای تفرقه اندازی از چنین توطئه هایی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: با شهدای نارداران کسی نمی تواند مقابله کنند،امروز مسئولان آذربایجان باید عبرت بگیرند همانگونه که رژیم پهلوی نتوانست علم امام حسین (ع) را به زمین بزند، در آذربایجان نیز نمی توانند.

این استاد حوزه افزود: مسئولان آذربایجان، نارداران را نشناخته و نمی دانند که با حرکت هایی همچون راه اندازی تورهای گردشگری به این منطقه نمی توانند مانع حرکت های مسلمانان شوند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به اظهار نظرهای سخیف نماینده آذربایجان، گفت: لایحه ممنوعیت حضور کودکان در عاشورا از سوی مجلس آذربایجان به تصویب رسیده است و به همین دلیل در این روز اردو برای کودکان برگزار می کنند.

وی ادامه داد:مطبوعات،مداحان،هئیت های مذهبی و اصحاب تریبون باید به مسئله نارداران به خوبی بپردازند.

استاد دانشگاه افزود: هئیت ثار الله با چنین اقداماتی اثر گذار شده است و مایه آبروی کشور است.

حجت الاسلام نظری گفت: زنجان شهر روزهای سخت است و در دوران دفاع مقدس و امروز به خوبی نقش خود را ایفا کرده است.

وی برضرورت مطالعه زندگینامه شهدا تاکید کرد و گفت: جوانان باید به دنبال راه و سیره شهدا باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا