آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیناردارانویژه

برگزاری مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال رهبر فقید حزب اسلام گرایان جمهوری آذربایجان در اردبیل/تصاویر

مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال رهبر فقید حزب اسلام گرایان جمهوری آذربایجان حاج علی اکرام علی اف  با حضور مردم دیندار  و ولایت مدار اردبیل قبل از نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته واقع در مصلی بزرگ این شهر برگزار گردید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این مراسم که به همت موسسه فرهنگی اردبیل مهد تشیع و مرکز فرهنگی قفقاز برپا گردیده بود سخنران این مراسم جناب آقای قاضی دهی  با اشاره به وضیعت اسلامگرایان در جمهوری آذربایجان و فعالیت های مرحوم حاج علی اکرام علی اف در ترویج فرهنگ تشیع در قفقاز و آذربایجان گفت:«این مرد مومن و دیندار که از اهالی قصبه نارداران بود تلاش های فراوانی را برای ترویج فرهنگ دینی و تشیع در بین  مردم از زمان جماهیر شوروی سابق تا پایان عمر شریفش صورت داد».

مدیر شبکه رادیویی برون مرزی آران افزود:«اهالی قصبه نارداران چنان به امام خمینی(ره) عشق می ورزیدند که در آن زمان به خمینی چی ها معروف بودند که لیدر و رهبر آنها حاج علی اکرام علی اف بود ایشان با توجه به ارادتی که به امام(ره)  داشتند از سوی کمونیست های بارها  مورد شکنجه  قرار گرفتند».

قاضی دهی  با اشاره به اینکه حاج علی اکرام خیلی از سوی کمونیست ها و حتی پس از آن مورد شکنجه قرار گرفته شده بود گفت«وی در نامه ای به فرزندش از زندان نوشت: فرزندم نگران حال من نباشید این عنایت خداوند است که به من فرصت داده تا با او  بیشتر راز و نیاز کنم.

وی گفت:«حاج علی اکرام یک دیندار واقعی بود که به اهل بیت(ع) عشق می ورزید او با تاسیس حزب اسلام در جمهوری آذربایجان درصدد بود تا انفلاب اسلامی را در آن جا نیز تداوم بخشد او یک مرد شجاع بود که حاکمان آن دوران از وی ترس و واهمه داشتند».

قاضی دهی با اشاره به ویژگی ها حاج علی اکرام گفت: «دیندار بودن ،محبت به امام(ره) و رهبری،نترس و شجاع بودن، حس وطن پرستی ،توسل به ائمه و… باعث شده بود او به یک رهبر واقعی در بین مردم قفقاز و جمهوری آذربایجان تبدیل شود چنانچه هر فردی در آن منطقه مشکلی برای وی بوجود می آمد به نزد وی رفته و از او راهنمایی و طلب کمک درخواست می کرد.

قاضی دهی در پایان گفت:« حاج علی اکرام مخالف رژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکا بود و دوستی و همکاری دولت آذربایجان با این رژیم را اجحاف در حق مردم می دانست و تاکید داشت حکومت نباید با رژیمی که خون مسلمانان را می ریزد رابطه داشته باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا