آذربایجاناخبارایرانعمومی

هشتادمین سالگرد تولد استاد فرهاد فخرالدینی در باکو برگزار شد

 مراسم بزرگداشت هشتادمین سالگرد تولد استاد فرهاد فخرالدینی هنرمند معروف جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در سالن اجتماعات هنرستان عالی جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این همایش که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و هنرستان عالی موسیقی جمهوری آذربایجان و در حاشیه مسابقات بین المللی موسیقی اصیل مقام برپا شده بود ، جمعی از اساتید و نمایندگان محافل فرهنگی و هنری این کشور حضور داشتند.
در این مراسم استاد سیاوش کریمی رییس هنرستان عالی موسیقی جمهوری آذربایجان طی سخنانی با اشاره به خدمات ارزنده استاد فرهاد فخرالدینی ، نقش وی درموسیقی شرق و ایران را مهم دانست.
وی افزود: محافل فرهنگی و هنری از جمله موسیقی جمهوری آذربایجان فرصت مغتنمی را یافته تا از وجود این استاد برجسته موسیقی ایران استفاده لازم را ببرند.
علی رضا بهبودی معاون رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به رویداد مهم برگزاری مسابقات بین المللی موسیقی مقام در باکو و روابط دو کشور دوست و همسایه ایران و جمهوری آذربایجان در همه عرصه ها از جمله در حوزه فرهنگی و هنری گفت : مفتخرم از طرف سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در حال حاضر در کمیسیون مشترک بین دولتی دو کشور در تهران بسر می برند ، این بزرگداشت را خدمت معمار موسیقی ایران تبریک عرض کنم .
همچنین در این مراسم فیلمی تهیه شده از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باره فعالیت استاد فرهاد فخرالدینی به نمایش گذاشته شد و مورد توجه وی و حاضران قرار گرفت.
فرهاد فخرالدینی بعنوان موسیقی‌دان، و آهنگساز یکی از نمایندگان برجسته موسیقی ایران به شمار می رود و به مدت ۱۱ سال رهبر ارکستر ملی ایران بوده و هم‌اکنون یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران است.
استاد فرهاد فخرالدینی چند روز است که بعنوان داوردر مسابقات بین المللی موسیقی مقام که در حال حاضر در باکو برگزار می شود، حضور دارد.
در مسابقات بین المللی موسیقی اصیل مقام که از روز ۱۰ مارس جاری آغاز شده گروه های هنری از ۱۳ کشور از جمله چهار گروه موسیقی از جمهوری اسلامی ایران شرکت دارند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا